Forum Miłośników Polskich Dostawczaków https://forum.polskiedostawczaki.pl/ |
|
Obniżenie żuka pomysły https://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=6&t=3280 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | adrenaline [ 20 maja 2016, 14:59 ] |
Tytuł: | Obniżenie żuka pomysły |
Cześć, czy macie może jakieś pomysły na obniżenie żuka bez cięcia mocowań zawieszenia? |
Autor: | Dziwny Mag [ 20 maja 2016, 15:31 ] |
Tytuł: | Re: Obniżenie żuka pomysły |
Przełożyć most spod resorów - na resory. I cięcie sprężyn z przodu. Do tego ewnetualnie można pobawić się mniejszymi kołami... |
Autor: | adrenaline [ 20 maja 2016, 15:43 ] |
Tytuł: | Re: Obniżenie żuka pomysły |
Można tak? chyba taki zabieg zaprzecza koncepcji działania resorów, pomysł ciekawy bo prosty. Co do cięcia sprężyn to zastanawiam się czy koła nie będą stały krzywo. Może lepiej poszukać niższych zamienników z innego auta niż je ciąć. |
Autor: | Wydra [ 20 maja 2016, 16:42 ] |
Tytuł: | Re: Obniżenie żuka pomysły |
Nie do końca zaprzecza koncepcji działania. Zamieniasz tylko masę nieresorowaną na resorowaną Przyjrzyj się tematowi nysy Strucla, on montował resory z trafica. |
Autor: | Dziwny Mag [ 20 maja 2016, 17:59 ] |
Tytuł: | Re: Obniżenie żuka pomysły |
Móc można... Skracasz tylko mocno także odległość "pracy" zawieszenia. O cięciu sprężyn powinienem był napisać w cudzysłowie Oczywiście, że lepiej dobrać inne niż chlastać fabryczne. I - tak, im krŧósza będzie sama spręzyna, tym bardziej koła zaczną sie "rozjeżdżać" - zbieżnośc może szlag trafić. |
Autor: | Strucelsw [ 20 maja 2016, 18:12 ] |
Tytuł: | Re: Obniżenie żuka pomysły |
więcej jak jeden zwój nie ma sensu-oczywiscie nie samemu,tylko u kowala, bo musi "zakończyć" ładnie spreżynę. poza tym nie tylko zbieżność, ale i pochylenie trzeba ustawic, przy cięciu 1,5-2 zwojów zawias siedzi juz na odbojach niemal, a i negatywu nie zrobisz. a tył -to chyba w moście wawki resory były pod mostem |
Autor: | kubamytab [ 20 maja 2016, 19:08 ] |
Tytuł: | Re: Obniżenie żuka pomysły |
Jaka zamiana masy resorowanej na nieresorowaną? ! Chyba, że most będzie sztywny a trząść będzie budą. |
Autor: | Marian [ 21 maja 2016, 10:03 ] |
Tytuł: | Re: Obniżenie żuka pomysły |
Dziwny Mag pisze: Móc można... Skracasz tylko mocno także odległość "pracy" zawieszenia. O cięciu sprężyn powinienem był napisać w cudzysłowie Oczywiście, że lepiej dobrać inne niż chlastać fabryczne. I - tak, im krŧósza będzie sama spręzyna, tym bardziej koła zaczną sie "rozjeżdżać" - zbieżnośc może szlag trafić. Nie może, a trafi na pewno. Regulacja z przodu fabrycznie jest bardzo niewielka. Przy krótszej spręzynie, obojętne, czy skracanej, czy innej, krótszej - koła będą w pozytywie, czyli tak \=/, ten pozytyw będzie mniej lub bardziej widoczny, w zależności, jak bardzo skrócisz sprężyny. Taka charakterystyka zawieszenia. Chyba, że do tego podegniesz z pomocą palnika łącznik wahaczy, ale... ja tego nie pisałem, nie radzę tego robić P.S. Tak poza wszystkim - widziałeś kiedyś foty obniżonych Żuków? Krąży parę po necie. Przyjrzyj się, ale jak na mój gust wygląda to... obleśnie. Ale to tylko moje zdanie oczywiście |
Autor: | buźka [ 21 maja 2016, 12:27 ] |
Tytuł: | Re: Obniżenie żuka pomysły |
Koła 15-ki od Lublina razem z belką i mostem i jak koledzy pisali, resory na dół.Tylko się zastanawiam po co.Prześwit żuka to jego największa zaleta, bo wszędzie wiedzie.Raczej bym terenówkę z niego zrobił. |
Autor: | Wydra [ 21 maja 2016, 16:57 ] |
Tytuł: | Re: Obniżenie żuka pomysły |
@ kuba. Tak z rozpędu walnąłem |
Autor: | Artur677 [ 21 maja 2016, 19:15 ] |
Tytuł: | Re: Obniżenie żuka pomysły |
Sorry nie mam pomysłu ale ta wiedza też mi jest potrzebna. |
Autor: | adrenaline [ 23 maja 2016, 09:26 ] |
Tytuł: | Re: Obniżenie żuka pomysły |
Dzięki za pomysły. oczywiście, że zglebiony żuk wygląda dziwnie, chodziło mi raczej o 3 do 5 cm, mam inne koła z współczesnymi oponami o profilu 65 i do nich chciałem dopasować wysokość żuka. Nie chodzi o to żeby było nisko tylko żeby zniwelować powstały prześwit. |
Autor: | Strucelsw [ 23 maja 2016, 15:03 ] |
Tytuł: | Re: Obniżenie żuka pomysły |
to akurat chlaśnięcie jednego zwoju to ~4cm i nie ma prześwitu w nadkolu. przy resorze z traffica tył nieco idzie w dół, ale jest trochę wyżej od przodu |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+1godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |