Dzisiaj jest 22 grudnia 2024, 05:20


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: 17 października 2016, 14:51 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 grudnia 2014, 20:22
Posty: 274
Lokalizacja: Warszawa
Cześć,
S-21 górniak. Otóż od początku miał stałe, niskie ciśnienie oleju. Tak 0,2, niezależnie czy na wolnych obrotach, czy na max, czy zimy, czy ciepły. Tak jeździłem 3 lata, silnik bardzo dobry (strażak, 50 tyś przebiegu). W tym roku "podbiłem" ciśnienie podkładką pod sprężynkę w pompie oleju - pomogło na jakiś czas, ale zaczęło wariować. Czasami dobijał poza zakres, czasami na wolnych spadało na czerwone pole i nie chciało podbić. Myślę - tłoczek zaworku się zacina. Wymieniłem pompę oleju na nową i kolejne zdziwienie - max 2,5. Nawet na zimnym oleju. Potem znowu zaczęło maleć, podbiłem sprężynkę - wczoraj pompowało poza zakres, by po chwili zejść na czerwone na wolnych, dziś już ledwo 0,5 na zimnym, na ciepłym znowu 0,2 na max obrotach. Ciśnienie sprawdzane też zewnętrznym miernikiem i wskaźnik na desce wskazuje dobrze. Nowy filtr oleju. Olej świeży. Smarowanie klawiatury jest - mokra. Oleju na pół bagnetu. Olej w filtrze oleju jest. Nie słychać bicia panewek.

Wskaźnik ciśnienia reaguje ospale, nie tak jak w moich innych żukach.

W skrócie - ciśnienie oleju wariuje i to bez jakiegoś powtarzalnego schematu.

Co to może być?

Moje teoretyczne strzały:
-zapchany smok
-zapchany/e przewody olejowe - po stronie pompy jest ciśnienie, po stronie czujnika już niekoniecznie.
-????

Pomocy :)

_________________
A156 1984
A18 LUX 1990
A07 1990
A18 1993
A075 1995


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 października 2016, 11:16 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2010, 20:49
Posty: 725
Lokalizacja: śląsk
Pierwsze skojarzenie - zaślepka wału ( ale nie wiem czy występuje w S-21 :-) W maluchu wiem ,że jest i lubi namieszać z ciśnieniem oleju. Drugie skojarzenie : jednak panewki , albo przynajmniej jedna z nich .

_________________
http://www.youtube.com/user/lbs5
Szukaj mnie w garażu - nie na Facebooku.

https://m.youtube.com/watch?v=wli5IT0WtXU


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 października 2016, 13:41 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2070
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
może główna lub panewki wałka nierządu, one nie hałasują

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 października 2016, 13:53 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 grudnia 2014, 20:22
Posty: 274
Lokalizacja: Warszawa
Hej,
dzięki za odzew. Jak rozumiem, aby zweryfikować, czy to panewki, musimy zrzucić i rozebrać silnik?

Jeszcze jedna podpowiedź - jak sie go odpali ciepłego (po jeździe i powiedzmy 10-15 min postoju) to przez kilka sekund dymi na niebiesko, jakby przepalał olej, który się zlał do cylindrów. Normalnie podczas jazdy nie dymi. W innych żukach nie mam takiego objawu.

_________________
A156 1984
A18 LUX 1990
A07 1990
A18 1993
A075 1995


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 października 2016, 14:00 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5092
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Może uszczelka pod głowicą, jeśli lubi sobie zadymić?

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 października 2016, 16:21 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Prędzej bym obstawiał, że wlało się zaworami w sensie prowadnicą zaworu... a to by znów kierowało podejrzenia na panewki wałków rozrządu

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 października 2016, 19:06 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5092
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Ale w S-21 wałek jest jeden i do tego w bloku ;)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 października 2016, 20:01 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2070
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
prowadnice zaworów wywalone, ale z cisnieniem oleju i wałkiem to dymienie nie ma nic wspólnego.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 października 2016, 20:09 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2836
Lokalizacja: EU
nieraz po 50 tys.km przebiegu nadaje sie taki silnik do kapitalnej naprawy , jaki ma kolor ten twój silnik jest caly siwy ? jezeli tak to jest to silnik w czasach PRLu zregenerowany , w bardzo tani sposób , zdawalo sie orginalny silnik , za to dostawalo sie silnik po "regeneracji" :lol: na takim silniku to niewiecej jak 50 tysiecy sie robilo.

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 30 października 2016, 12:07 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 grudnia 2014, 20:22
Posty: 274
Lokalizacja: Warszawa
Cześć,
kolor silnika jest jednolity, czy to było tak, że nowe bloki miały jakiś określony kolor?

UPDATE: pojeździłem nim trochę, po wymianie czujnika ciśnienia skończyło się wariowanie wskazań, ale ciśnienie pozostaje stałe - około 2,1, niezależnie czy wysokie obroty, czy wolne, czy nagrzany, czy ciepły. Jedyny wyjątek - podchodzi trochę wyżej na zimnym silniku. Na ciepłym jak go przygazuję to podnosi się może o 0,1, do 2,2. Dziwne to, pompa jest nowa, sprężynka podbita podkładką.

_________________
A156 1984
A18 LUX 1990
A07 1990
A18 1993
A075 1995


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 30 października 2016, 13:40 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2836
Lokalizacja: EU
jest caly silnik siwy glowica tez ? bloki nowe mialy kolor czerwony , zielony , ostatnie z lat 90 mialy taki ciemny kolor.

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 30 października 2016, 16:07 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 grudnia 2014, 20:22
Posty: 274
Lokalizacja: Warszawa
Jest cały w jednolitym kolorze metalu, nie ma na nim farby.

_________________
A156 1984
A18 LUX 1990
A07 1990
A18 1993
A075 1995


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 30 października 2016, 17:36 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2836
Lokalizacja: EU
niemoze tak byc inaczej blok by zardzewial , jakas farba musi byc , zrób fote najlepiej.

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net