Forum Miłośników Polskich Dostawczaków https://forum.polskiedostawczaki.pl/ |
|
Kilka pytań o remont silnika 4CT90 https://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=6&t=3845 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Khazar [ 10 października 2017, 13:21 ] |
Tytuł: | Kilka pytań o remont silnika 4CT90 |
Witam. Od kilku dni jestem właścicielem LDV Convoy z silnikiem 4CT90 Andoria. Nie wiem czy ten pojazd kwalifikuje się jako "polski dostawczak", ale ma polski sinik i o ile mi wiadomo był składany w Andrychowie, a że szukam porad na temat silnika to pozwoliłem sobie zapytać na tym forum. Silnik zdaje się pracować znośnie, ma moc i podczas podróży z miejsca zakupu (300+ km ), bez problemów rozpędzał auto do 90-100 km, chodził równo itd. Niestety komora silnika jest porządnie obryzgana i podczas rzeczonej trasy poziom oleju z poziomu 2/3 między min a max spadł do minimum, czyli sporo oleju ubyło. Do tego podczas pracy z miejsca na bagnet do mierzenia poziomu oleju wydobywa się dymek, po wyjęciu bagnetu dość mocno się stamtąd dymi. Wydaje mi się że olej bryzga głównie popękanym przewodem między turbiną a dolotem, a dymienie spowodowane jest nieszczelnymi pierścieniami. Gdzie szukać przewodów i ogólnie części do silnika. Czy warto kupić na części silnik 4C90 ? Wydaje mi się iż po pierwsze silniki te są tańsze, po drugie są zwykle w lepszym stanie. Czy części są w większości zamienne między tymi silnikami czy różnice są zbyt duże ? Czy nieszczelne pierścienie to gruby remont czy niespecjalnie ? Gdzie jeszcze szukać wycieków oleju ? Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi. |
Autor: | phinek [ 10 października 2017, 23:41 ] |
Tytuł: | Re: Kilka pytań o remont silnika 4CT90 |
Kiedyś wszystkie części były prawie od ręki z samej Andoria-Mot... teraz, sam się podepnę pod temat, bo ciekaw jestem jak rozsądnie przeprowadzić remont takiego silnika lub kupić drugi po remoncie. Wszak to co dziś mam pod maską wieczne nie będzie. |
Autor: | Strucelsw [ 11 października 2017, 17:55 ] |
Tytuł: | Re: Kilka pytań o remont silnika 4CT90 |
ajtam. kolega kilkanaście lat temu pracował w ASO Daewoo i przyjeżdżały lublinki 1 i 2 z przebiegami ponad 600kkm bez remontu i smigały dalej. dymić może z powodu zapchanej odmy, wtedy wywala oliwe przez pierścienie i uszczelnienia turbo. |
Autor: | Khazar [ 12 października 2017, 07:29 ] |
Tytuł: | Re: Kilka pytań o remont silnika 4CT90 |
Znajomy mechanik przyjrzał się silnikowi i wychodzi na to że olej leci spod pokrywy zaworów. Być może wstawienie nowej uszczelki załatwi sprawę. Zdjęcie pokrywy zaworów wydaje się być w miarę proste. Muszę też wymienić rozrusznik. Czy rozruszniki są zamienne między silnikami 4C90 i 4CT90 ? I czy wszystko jedno w jakim aucie siedział silnik ? |
Autor: | Mr_Spok [ 12 października 2017, 16:34 ] |
Tytuł: | Re: Kilka pytań o remont silnika 4CT90 |
Ta uszczelka pokrywy to dziwny patent jak sie jej nie założy bardzo dokładnie to moze ją wciągnać do środka, zwykle są rowki pilnujące uszczelkę a tu nie i przy zakładaniu trzeba jej pilnować. |
Autor: | phinek [ 13 października 2017, 22:53 ] |
Tytuł: | Re: Kilka pytań o remont silnika 4CT90 |
Rozruszniki są zasadniczo zamienne mimo, że było ich wiele odmian |
Autor: | buźka [ 14 października 2017, 00:38 ] |
Tytuł: | Re: Kilka pytań o remont silnika 4CT90 |
Uszczelkę dekla polecam składać na silikon-klej renzosil, lub coś podobnego.To jest bardziej klej, niż typowy silikon.Przeznaczone to jest do połączeń bezuszczelkowych, ale w andorii to nie przejdzie, bo próbowałem.Powierzchnie muszą być idealnie dopasowane i gładkie, a to nie w tym silniku.Smaruje się tym, niezbyt obficie i dokręca się tak w miarę nie mocno i czeka troszkę, żeby zaczęło to "wiązać" Dopiero wtedy, jak już troszkę stężeje, można to dokręcić konkretnie, bo wtedy uszczelka nam nie wyjdzie na bok.Drugim sposobem jest przyklejenie uszczelki d dekla za pomocą poczciwego super glue, lub czegoś innego i dopiero wtedy, drugą stronę, na silikonie.Ale jak mówię, zwykłego silikonu lepiej nie stosować, bo on zostaje wypchnięty całkowicie na bok, a renzosil, pozostaje cały czas pomiędzy uszczelka, a powierzchnia dociskową.Używam tylko tego i u mnie się spod dekla nie poci.A co do tego silnika, to nie jest wielką sztuka go zajechać.Widziałem w życiu taki, któremu ciśnienie spalin w komorze, wyrzucało bagnet oleju do góry, taki był zajechany.Odma oczywiście może być zatkana, ma prawo, ale marną kondycję silnika, też trzeba brać pod uwagę. |
Autor: | Strucelsw [ 14 października 2017, 20:38 ] |
Tytuł: | Re: Kilka pytań o remont silnika 4CT90 |
reinzosil jest idealny, potwierdzam. tylko schnie dosc wolno |
Autor: | Khazar [ 16 października 2017, 08:12 ] |
Tytuł: | Re: Kilka pytań o remont silnika 4CT90 |
Dzięki za odpowiedzi. Rozrusznik wymieniłem, działa elegancko. Uszczelki jeszcze nie przyszły. Bagnet u mnie bardzo luźno siedzi, przy wyjmowaniu nie stawia najmniejszego oporu. Wydaje mi się że gdyby tam było ciśnienie to by go wydmuchało dawno. |
Autor: | Khazar [ 17 października 2017, 06:24 ] |
Tytuł: | Re: Kilka pytań o remont silnika 4CT90 |
Ehhh posypała się skrzynia biegów, lub być może sprzęgło. Nie ma synchronizacji. Na postoju nie da się wrzucić żadnego biegu, podczas jazdy jak trafię w dobre obroty to wejdzie. Sprzęgło działa ale podczas jazdy, gdy nie jest wciśnięte pedał dość mocno podskakuje i słychać grzechotanie. Posypała się skrzynia czy raczej sprzęgło ? Orientujecie się może czy do LDV Convoy będzie pasowała skrzynia np. od Lublina ? I czy jest różnica czy od 4C90 czy 4CT90 ? Albo w ogóle jakie skrzynie będą pasowały ? |
Autor: | phinek [ 17 października 2017, 13:44 ] |
Tytuł: | Re: Kilka pytań o remont silnika 4CT90 |
Najpierw sprawdź jaką skrzynię tam masz... w Lublinach były różne skrzynie (2 różne skrzynie z Tczewa, lub skrzynia KIA) |
Autor: | Khazar [ 17 października 2017, 14:01 ] |
Tytuł: | Re: Kilka pytań o remont silnika 4CT90 |
Po czym najłatwiej rozpoznać ? Póki co mogę tyko powiedzieć że jest pięcio biegowa. Jak wrócę do domu to będę mógł się jej przyjrzeć |
Autor: | phinek [ 17 października 2017, 14:28 ] |
Tytuł: | Re: Kilka pytań o remont silnika 4CT90 |
Po pierwsze zrób zdjęcie i wrzuć... a może gdzieś odnajdziesz jakiś napis, oznaczenie... |
Autor: | Khazar [ 17 października 2017, 15:59 ] |
Tytuł: | Re: Kilka pytań o remont silnika 4CT90 |
Zrobiłem na szybko jakieś fotki ale nie wiem czy da się coś na nich zobaczyc https://ibb.co/iaX60m https://ibb.co/kHem0m https://ibb.co/jzxjmR |
Autor: | zbiegusek [ 17 października 2017, 18:24 ] |
Tytuł: | Re: Kilka pytań o remont silnika 4CT90 |
No faktycznie... Nic nie widać. :) Chyba Tczew ale głowy nie dam. Może zdjęcie okolic wyjścia dźwigni zmiany biegów albo wyjścia wału napędowego? |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+1godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |