Forum Miłośników Polskich Dostawczaków https://forum.polskiedostawczaki.pl/ |
|
Niskie ciśnienie oleju w S21 https://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=6&t=4718 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | slynio [ 08 marca 2020, 17:05 ] |
Tytuł: | Niskie ciśnienie oleju w S21 |
Mam problem bo praktycznie brak ciśnienia oleju. Olej jest - nawet nie kapie... co dziwne pompa działa - a na wskaźniku brak ciśnienia co można zrobić ? Jakieś sugestie |
Autor: | jacek44 [ 08 marca 2020, 19:03 ] |
Tytuł: | Re: Niskie ciśnienie oleju w S21 |
odjąć kabel od czujnika ciśnienia oleju i zewrzeć go z masą silnika (dotknąć nim do silnika) na włączonym zapłonie. Wskaźnik powinien pójść na maksa w prawo. Jak nie pójdzie, znaczy że wskaźnik uszkodzony. Jak pójdzie, to może oznaczać, że czujnik uszkodzony. A czy słyszysz klawiaturę zaworową podczas pracy, czy pracuje głośno? |
Autor: | slynio [ 08 marca 2020, 20:37 ] |
Tytuł: | Re: Niskie ciśnienie oleju w S21 |
Jutro sprawdzę .. |
Autor: | buźka [ 08 marca 2020, 20:52 ] |
Tytuł: | Re: Niskie ciśnienie oleju w S21 |
Jak będziecie tak wierzyć tym wskaźnikom, to w końcu zatrzecie silniki. Przecież to gówno ciągle się psuło i nigdy nie pokazywało prawdy. Polecam wskaźnik mechaniczny. W samochodach typu żuk, nysa i pochodne, z pewnością nie zaburzy to jego uroku, bo to zwykła toporna konstrukcja, a nie nowe bmw. Nysy w którymś roku, zostały chyba wyposażone jeszcze w kontrolkę? Wykręcałem taki oryginalny czujnik z takiej nysy. Był wkręcony w miejscu korka na trójniku przy filtrze oleju. Sama kontrolka, to też niemiarodajna. Tylko mechaniczny pomiar ciśnienia daje 100% pewności. |
Autor: | Strucelsw [ 08 marca 2020, 21:11 ] |
Tytuł: | Re: Niskie ciśnienie oleju w S21 |
moze byc zawieszony tłoczek w pompie. ale wskaźnik warto sprawdzić i czujnik też |
Autor: | CZESIO1958 [ 09 marca 2020, 18:51 ] |
Tytuł: | Re: Niskie ciśnienie oleju w S21 |
Sorry ale jaki tłoczek w pompie? Chyba że chodzi o ten zaworek ![]() |
Autor: | Strucelsw [ 09 marca 2020, 20:06 ] |
Tytuł: | Re: Niskie ciśnienie oleju w S21 |
tak, zawór tłoczkowy regulacji cisnienia |
Autor: | jacek44 [ 10 marca 2020, 19:10 ] |
Tytuł: | Re: Niskie ciśnienie oleju w S21 |
przy okazji zapytam - nie trzeba oleju spuszczać żeby wykręcić ten zawór? I jak sprawdzić jego poprawne działanie? |
Autor: | Marian [ 10 marca 2020, 19:49 ] |
Tytuł: | Re: Niskie ciśnienie oleju w S21 |
Nie trzeba, zaworek jest w pompie, ona jest powyżej poziomu oleju. Najlepiej podpiąć zewnętrzny manometr i sprawdzić jakie faktycznie jest ciśnienie. |
Autor: | jacek44 [ 07 kwietnia 2020, 18:17 ] |
Tytuł: | Re: Niskie ciśnienie oleju w S21 |
Panowie, chcę zajrzeć do zaworka ciśnienia oleju, ale nie do końca jestem pewien jak to tam wszystko wygląda, a schematy są tylko poglądowe (katalog części). Więc tak jak na zdjęciu, odkręcam korek zaznaczony czerwonym kółkiem i pod nim według schematu powinna być sprężynka a pod tą sprężynką powinien być zaworek pompy? Dodatkowe pytanie - co się znajduje pod śrubą zaznaczoną żółtym kółkiem? Załącznik: I teraz kolejna kwestia - którą stroną mam włożyć ten zaworek? Tą stroną do sprężyny: Załącznik: czy może tą stroną do sprężyny? Załącznik:
|
Autor: | Strucelsw [ 07 kwietnia 2020, 18:53 ] |
Tytuł: | Re: Niskie ciśnienie oleju w S21 |
tego zóltego nie rusz. a pod czerwoną nakrętką powinny być kolejno spreżyna i tłoczek. czesto stara uklepana spreżyna i wytarty, niedotarty do gniazda tłoczek powoduja stratę cisnienia oleju |
Autor: | jacek44 [ 07 kwietnia 2020, 19:04 ] |
Tytuł: | Re: Niskie ciśnienie oleju w S21 |
Dzięki za odpowiedź, a którą stroną montuję ten tłoczek? Ja bym zamontował tak jak na tym zdjęciu, tzn ta strona do sprężyny, dobrze kombinuję? Załącznik: Tłoczek mam nowy, a spręzyna nie wiem jeszcze w jakim stanie. Czy jest gdzieś do kupienia nowa taka sprężyna? |
Autor: | Strucelsw [ 07 kwietnia 2020, 22:05 ] |
Tytuł: | Re: Niskie ciśnienie oleju w S21 |
tak, ta strona w strone sprezyny i korka. druga w gniazdo w deklu, najlepiej dotrzeć ten tłoczek w gnieździe |
Autor: | jacek44 [ 08 kwietnia 2020, 13:25 ] |
Tytuł: | Re: Niskie ciśnienie oleju w S21 |
No i dobra - okazuje się, że nasz silnik ma problem z niskim ciśnieniem oleju... Dziś zamontowałem mechaniczny wskaźnik ciśnienia oleju i wymieniłem zawór przelewowy pompy olejowej. Niestety okazało się, że stary czujnik i wskaźnik pokazywały dobrze... Wymiana zaworka w pompie też niestety nic nie dała. I teraz mam dylemat co z tym fantem zrobić... Tak wygląda ciśnienie oleju po odpaleniu zimnego silnika na wolnych obrotach Załącznik: A tak wygląda ciśnienie po zwiększeniu obrotów. I tutaj nie chciałem go mocno katować na zimnym, ale moim zdaniem nie ma różnicy czy dam dużo gazu czy trochę, dochodzi do trzech i tyle. Załącznik: Niestety po rozgrzaniu się silnika ciśnienie znacznie spada, przy czym obroty stają się nierówne. Można powiedzieć że na zimnym chodzi dobrze, a po rozgrzaniu trochę jakby gubił zapłony... Kiedy dodam mu troszkę gazu to wskakuje na 2, a jak dodam trochę więcej to wędruje na 3. Załącznik: Tak wygląda stary zaworek wyciągnięty z pompy olejowej, nie mierzyłem go co prawda suwmiarką czy mikrometrem, ale nie wydaje się być zużyty. Po wyjęciu tłoczka obróciłem trochę korbą żeby upewnić się że wyleci czysty olej, a nie jakiś syf który jest odpowiedzialny za zatkanie zaworka... Wyleciał czysty olej. Załącznik: I jeszcze taka dodatkowa kwestia - głowica jest dość mocna zaolejona w okolicach 4 cylindra. Czyściłem ją do sucha chemią, a po 100km pojawia się znowu olej. Według mnie nie będzie mieć to nic wspólnego z niskim ciśnieniem oleju w układzie, ale wolę się dopytać - ma czy nie ma wpływ na ciśnienie oleju? Płynu nie ubywa, ale po zgaszeniu słychać w okolicach chłodnicy bomblowanie. Załącznik: Co poradzicie mi w takiej sytuacji zrobić z tym ciśnieniem? Olej wymieniłem wraz z filtrem 350km temu. Zalany jest castrol mineralny 15w40. Zawory wyregulowane. Na poprzednim oleju i filtrze ciśnienie było takie samo. Klawiatury moim zdaniem nie słychać, chociaż ręki sobie uciąć nie dam. Dla mojego ucha się praca góry silnika nie zmienia kiedy spadnie ciśnienie z 2 na 1. Jak otworzę korek wlewu oleju i patrzę na dźwigienkę, to jest ona mokra. Jednak muszę dodać gazu (wzrost ciśnienia do 3) żeby olej ciekł po jej grzbiecie. Nie wiem jak to powinno wyglądać, to ma chlapać jakoś solidnie? Bardzo się boję, że umoczyłem z tym silnikiem. Przed kupnem auto stało 3 lata w garażu i według CEPIK zrobiło tylko 23km. Tak samo mówił właściciel, że on się nim przejechał tylko kilka razy, żeby się nie zastał. Jak po niego pojechaliśmy to były problemy z elektryką trochę, tzn słabe masy, styki itd i ten wskaźnik od ciśnienia działał jak chciał (jak i reszta). Ja się zasugerowałem niskim przebiegiem (26tys km) i równą pracą silnika i tak go kupiliśmy. Mam zestaw naprawczy pompy oleju, w razie potrzeby mogę wymienić te tryby itd. Tylko gdzieś czytałem, że jest sposób, żeby nie przestawić przy tym zapłonu. Jakby ktoś był tak miły i opisał procedurę, to będę wdzięczny. Proszę o jakiekolwiek pomocne rady. |
Autor: | tstiller [ 08 kwietnia 2020, 18:59 ] |
Tytuł: | Re: Niskie ciśnienie oleju w S21 |
Ja bym powiedział, że to ciśnienie jest akceptowalne. Masz około 0,1Mpa na biegu jałowym 0,2-0,3Mpa na obrotach na ciepłym silniku. Jakiego ciśnienia oczekiwałeś? |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+1godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |