Dzisiaj jest 19 kwietnia 2024, 09:46


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Post: 25 stycznia 2022, 11:49 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 25 stycznia 2022, 11:46
Posty: 3
Pojazd: lublin
Witam mam kilka pytań
Czy wentylator powinien chodzic caly czas?
jak wymontowac alternator?
co moze byc przyczyna scierania przednich opon od wewnatrz
auto idzie jak po sznurku , kierownica stoi krzywo.
przygotowuje auto na zlombol i potrzebuje porady od bardziej doswiadczonych osob
ja bardziej siedze w polonezie. pozdrawiam


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 05 lutego 2022, 19:43 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 19 maja 2019, 17:57
Posty: 48
Pojazd: Lublin 3 2.4td
Witaj
wentylator chodzi cały czas- istota działania ''wiskozy'' polega na tym że jak silnik jest zimny to wentylator kręci się tak jakby luźno( kiedyś był patent starych mechaników na sprawdzenie działania wisko żeby zatrzymywać wentylator gazetą zwinięta w rolkę oczywiście podczas pracy silnika) a kiedy silnik jest gorący to ''spina wentylator z osią - i wtedy powoduje szybszy przepływ powietrza aż do schłodzenia chłodnicy i samego wisko które wtedy się ''rozpina'' oczywiście nie jest to zero-jedynkowe jak przy włączeniu guzika,
wiem że może trochę to pokrętnie napisałem ale starałem się jak krowie na rowie w prostych słowach wyjaśnić mniej więcej zasadę.
alternator 2 śruby- czyli 1-napinacz i 2-ga na której się trzyma w bloku, prosta robótka - weź przewody sobie w kolejności zaznacz żeby potem trafiły na poprzednie miejsca( nie wiem czy to ma znaczenie, ale dla pewności tak robiłem i jest tip top)
Ścieranie opon od wew- czyli masz dodatnią zbieżność- tzn koła nie jada równolegle tylko odległość między kołami przed osią jest WIĘKSZA niż za osią. trzeba ustawić zbieżność - tu polecam jechać do warsztatu który ma przyrządy do tego celu (koszt ok 100pln)
przed tą operacją polecam sprawdzić luzy na zwrotnicach (diagnosta prawdę ci powie) - jeśli występują zbyt duże luzy w 1-szej kolejności trzeba je wyeliminować a potem na zbieżność i będzie dobrze
to że kierownica stoi krzywo nie ma się czym przejmować - na zbieżności ustawią jak należy
chyba wszystko, czekam na fotorelacją z złombolu ;-)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 lutego 2022, 11:39 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 25 stycznia 2022, 11:46
Posty: 3
Pojazd: lublin
mam taki problem padł alternator
zdarza sie
w papierach mialem model CS130D czyli 100A na szerokim pasku
dzisiaj spisalem co mam w aucie i jest to Expom a125c 70a
na szerokim pasku
z tego co widze w necie to altki z ursusa
teraz juz nie wiem jaki mam wstawic bo chce kupic nowy a obecny zregenerowac i dac na zapas?
kolo pasowe szeroki pasek


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 marca 2022, 00:47 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 06 września 2020, 17:28
Posty: 17
Lokalizacja: Rybnik
Pojazd: Lublin 3 1999r
Alternator o większym prądzie ładowania to nie grzech, na twoim miejscu wstawił bym ten 100A a ewentualnie w razie przygody mieć w zapasie inny nawet i 70A.

_________________
Lublin to jest wóz, dwie tony na pace a w kierownicy luz!!!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net