Dzisiaj jest 26 maja 2024, 09:40


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 220 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Następna
Autor Wiadomość
Post: 07 stycznia 2009, 11:43 
Administrator Nysa Service

Rejestracja: 29 lipca 2007, 11:09
Posty: 1057
Lokalizacja: Polska
Dziwny Mag pisze:
No to zaczynamy - jak założyć sprężyny zawieszenia bez specjalnego ściągacza. 4 odcinki pręta gwintowanego 8', po ok 23cm długości, z jednej strony 2 nakrętki na kontrę, z drugiej normalna do kręcenia.
WAŻNE!!!
Koniecznie dokręcać stopniowo, wszystkie 4 śruby naraz. Gdy miseczka zejdzie się z wahaczem, wymieniamy te długaśne pręty na właściwe śruby.
Obrazek
Obrazek


Text zmieniony
Post przerobiony na temat


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 04 lutego 2009, 23:24 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 stycznia 2009, 19:51
Posty: 106
Lokalizacja: Pomorze
Mozna to zrobic inaczej.W celu montazu sprezyny,montujemy wachacz dolny,z podstawa do sprezyny,wachacz gorny.Pojazd musi byc wczesniej podniesiony z przodu do gory na tyle,aby bylo miejsce na odchylenie dolnego wachacza w dol, wkladamy sprezyne, lewarek pod wachacz dolny, i opuszczamy pojazd, sprezyna ulozy sie pod ciezarem zuka lub nysy z silnikiem, laczymy wachacz dolny z gornym zwrotnica,i gotowe.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 lutego 2009, 11:22 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lutego 2009, 10:18
Posty: 437
Lokalizacja: Skąd Inąd
Mam pytanie odnośnie mocowania piasty koła do czopa zwrotnicy:
- czy nakrętki M24 po obu stronach mają prawe gwinty i przed odkręceniem zabezpiecza je jedynie zawleczka?

Pytam bo w Garbusie gwinty miałem różne tak by obracanie się kół działało na "dokręcanie" nakrętek

_________________
www.facebook.com/blachoterapia


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 16 lutego 2009, 11:55 
zawleczkami sa zabezpieczone , odkrecisz te nakretki normalnie bardzo lekko tak ze bedziesz wiedzial czy prawy czy lewy gwint , przed odkreceniem nie zabezpiecza sie tylko wyjmuje zawleczke :) , po naprawie i wyregulowaniu zabezpiecza sie nowa zaleczka.
tak ze niestresuj sie tym bo to male piwo :wink:


Na górę
  
 
Post: 16 lutego 2009, 16:14 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2839
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Leśnowóz pisze:
czy nakrętki M24 po obu stronach mają prawe gwinty i przed odkręceniem zabezpiecza je jedynie zawleczka?

TAK, jak piszesz. Lewa i prawa zwrotnica są identyczne (nie symetryczne).


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 17 lutego 2009, 00:36 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lutego 2009, 10:18
Posty: 437
Lokalizacja: Skąd Inąd
Aha czyli obie prawe, nie mogłem się tego doczytać.
Dzięki :)

_________________
www.facebook.com/blachoterapia


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 stycznia 2010, 17:40 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
2 plaskowniki o dlugosci 20 cm , grubosc materialu 8 mm , szerokosc 5 cm , w srodku tych plaskownikow wywiercic dziure 16 mm , pret gwintowany M16 o dlugosci 35 cm , 3 nakretki M16 , 1 z nakretek przyspawac do preta.

1 plaskownik wsonac miedzy zwojenie sprezyny jak najwyzej , nakretke przecisnac przez szczeline miedzy zwojenem , nasadzic ja na plaskowniku i malym srubokretem przesonac pod otwor 16 mm ,nakrecic nakretke na pret , zalozyc 2 plaskownik i pretem od dolu zalapac gorna nakretke ( gwint musi przejsc przez gorna nakretke to wazne) , dolna nakretke ktora jest przyspawana do preta trzymac kluczem 24 lub grzechotka i 24 nasadka , a ta nakretke srodkowa 24 kluczem obracajac w prawo sciska sie sprezyne, jak dosyc scisnieta odkrecic gniazdo sprezyny od wachacza dolnego i wyjac calosc , montaz nalezy przeprowadzic razem z gniazdem sprezyny ze najpierw sciskamy , potem gniazdo przykrecamy do wachacza dolnego i powoli popusza sie nakretke srodkowa az sprezyna wejdzie do gornej czesci belki zawieszenia :wink:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Amortyztory
Post: 22 lipca 2013, 18:30 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 września 2012, 17:19
Posty: 60
Lokalizacja: łódzkie
Mam pytanko odnośnie wymiany amorków - poprzedni właściciel dał mi 2 skrzynki nowych części i niejako postanowiłem powymieniać amortyzatory (i przód i tył) - o ile widzę, że z tyłem raczej nie będzie problemów to mam pytanie odnośnie przodu - czy wymaga to jakiejś "gimnastyki"?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 22 lipca 2013, 18:38 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5080
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Żadnej. Odkręcasz śrubę u góry kielicha, potem dwie na dole i gotowe, wyciągasz amortyzator dołem, nowy montujesz w kolejności odwrotnej do demontażu :D

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 29 lipca 2013, 11:33 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 września 2012, 17:19
Posty: 60
Lokalizacja: łódzkie
tył wymieniony, niejako przy okazji, trochę biteksu poszło na spód, podczas oględzin przodu - końcówki drążków do wymiany, łączniki stabilizatora - strasznie zmurszałe elementy gumowe, z przodu regulacja hamulców.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 31 lipca 2013, 00:00 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 21 listopada 2012, 20:22
Posty: 45
Lokalizacja: Wrocław
no i pięknie :) jakieś zdjęcia z prac są?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 31 lipca 2013, 22:29 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 września 2012, 17:19
Posty: 60
Lokalizacja: łódzkie
zanim powstały to już było po robocie i po kilku browarach :)

EDIT:

tutaj foty ze zmienionymi końcówkami i stabilizatorami - wymieniłem jeszcze sworznie - miały wytartą środkową cześć o ok 1,5 mm - luz na kole w pionie sięgał kilkunastu mm

https://lh6.googleusercontent.com/-6MqP5Z4f3Wc/Uhina34W_gI/AAAAAAAACWs/y5uoioBgr5s/s640/Zdj%25C4%2599cie-0017.jpg

EDIT:
a tak wyglądały stare elementy (plus gumy z resoru - które dzisiaj wymieniłem):
https://lh6.googleusercontent.com/-9qm5o8wVqTE/Uhum6vto_3I/AAAAAAAACXM/wrLqnfK8hE4/s1024/Zdj%25C4%2599cie-0021.jpg


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 września 2013, 12:19 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 28 sierpnia 2013, 17:39
Posty: 144
Lokalizacja: bielsko-biala
Witam, mam żuka z poczciwą andorią i mam pytanie... Czy mozna dopasowac do żuka bez wiekszyk przerobek jakies inne bardziej trwale zawieszenie przednie? Wiadomo ze ten silnik jest cieższy, kołyska pęka, a pozatym rozwiązanie konstrukcyjne tego zawieszenia jest według mnie do bani....mam na mysli gwinty ktore szybko sie wyciaraja i powstaja luzy itd...


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 20 września 2013, 14:06 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 stycznia 2012, 22:50
Posty: 114
Lokalizacja: Bełchatów
Zawieszenie stosowane w tarpanach na resorach, czasami tak ludzie przerabiają.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 20 września 2013, 18:54 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5080
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Można jeszcze kombinować z belką z Lublina, ale nie wiem, czy nie za szeroka... No i nasuwa się pytanie o mocowanie resorów. W przypadku Tarpana tak samo. Musiałbyś dospawać mocowania resorów do ramy, a to dość precyzyjna robota i wymagająca doświadczenia :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 220 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net