Forum Miłośników Polskich Dostawczaków
https://forum.polskiedostawczaki.pl/

Serwo - działa,czy nie działa?
https://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=6&t=536
Strona 1 z 1

Autor:  Marian [ 19 czerwca 2009, 13:01 ]
Tytuł:  Serwo - działa,czy nie działa?

Witam!
Mam kolejne pytanie z serii "głupich". Mianowicie: Jak sprawdzić, czy serwo działa i czy działa dobrze?

Autor:  phinek [ 19 czerwca 2009, 16:45 ]
Tytuł: 

Najprościej...

Wsiadasz do auta kładziesz nogę na hamulcu, odpalasz.
Jak po odpaleniu noga sama opada to znaczy serwo działa.

Autor:  grandrzej [ 27 czerwca 2009, 21:19 ]
Tytuł: 

Dołączę swoje pytanie w temacie bo jest pokrewne. Pada mi serwo, najprawdopodniej ten zaworek za membraną bowiem czasem serwo działa a czasem mam pedał beton bez wyraźnej reguły. Pytałem o cenę serwa i w swoim sklepie usłyszałem coś ponad 240zł. Czy serwo od starszego Poloneza pasuje do Nysy 522T '91? Jeśli tak to czy jest dokładnie takie samo czy czymś się różni? Chodzi np. o takie serwo http://moto.allegro.pl/item664012698_se ... y_typ.html Bardzo proszę o pomoc. W środę ruszam w trasę i wolałbym nie zgadywać czy będę miał wspomaganie czy też nie :)

Autor:  nysanek [ 27 czerwca 2009, 21:25 ]
Tytuł: 

powinno pasowac z tego co widze na fotkach aukcji. Zaryzykuj do odwaznych swiat nalezy :) na 97% pasuje niewidac strony tylnej ale serwa niezaleznie jakie to by niebylo dzialaja na tej samej zasadzie , to mozesz kupic wyglada na nysa zuk i poldek stary typ.

Autor:  grandrzej [ 27 czerwca 2009, 21:33 ]
Tytuł: 

Dzięki za szybką odpowiedź :) Właśnie też mi się wydaje że pasuje dlatego pytam bo 90zł to nie 240zł. Zastanawiam się tylko czy np. nie jest tak że serwo wizualnie takie samo ale ma inne parametry dynamiczne. Chociaż o to bym specjalnie polskich konstrukcji nie podejrzewał więc chyba się szarpnę na to serwo, ale jakby ktoś miał jakieś doświadczenia lub wiadomości to chętnie wysłucham.

pozdrawiam i jeszcze raz dzięki

Autor:  Dziwny Mag [ 28 czerwca 2009, 00:02 ]
Tytuł: 

Serwo jest takie samo, jedynie na bolcu, który wchodzi do pompy, reguluje się inną wielkość luzu (teoreycznie przynajmniej) :wink:

Autor:  grandrzej [ 28 czerwca 2009, 00:16 ]
Tytuł: 

Dziwny Mag, czyli jak kupię serwo od Polda takie jak na aukcji powyżej to nie będzie problemów żadnych? :)

Autor:  nysanek [ 28 czerwca 2009, 08:58 ]
Tytuł: 

odpowiem za dziwnego maga on moze odpowiedziec ,krotko PRZED POLNOCA , LUB PO POLNOCY taki kot z niego :D tak pasuje dziwny mag ma na mysli ( ustawienie dlugosci na ciegle sterujacym serwem patrz rys. na dole , kliknij w obrazek bedzie XXL), to musisz wtedy tak ustawic zeby na wylaczonym silniku miec luz na pedale hamulca dobre 3 cm , najlepiej badac noga siedzac w aucie , ten luz jest ci potrzebny inaczej jak wlaczysz silnik i serwo bedzie aktywne podcisnieniowo , to moze jezeli niema luzu ci naciskac na pompe hamulcowa w tym momencie beda juz lekko hamowac twoje przednie hamulce , ten bolec co wychodzi z serwa ustawia sie na minimalnie 8,5 cm , niestresuj sie w pierwszym momencie tymi 8,5 cm wazny ten luz przy wylaczonym silniku na pedale hamulca 3 cm i masz pewnosc ze jest ok :wink:

Obrazek

Autor:  grandrzej [ 28 czerwca 2009, 12:48 ]
Tytuł: 

Dzięki bardzo nysanek! Pewnie z braku czasu zlecę to mojemu nyso-mechanikowi, on ogarnie temat :) Najważniejsze że mogę mieć serwo za 90zł a nie za 240 i przy hamowaniu będę mógł ufać mojej Balbinie.

jeszcze raz dzięki wszystkim za pomoc.

Autor:  eb_eb [ 28 czerwca 2009, 17:02 ]
Tytuł:  hamowanie...

Moim pierwszym pojazdem na czterech kołach z silnikiem był stary dobry fiacik 125p kombi i przy prawie kazdym hamowaniu ufałem...
"Ufff... udało się..." :oops:
nawet z nowym serwem lepiej zostaw sobie trochę mijsca z przodu :D

Autor:  grandrzej [ 28 czerwca 2009, 17:27 ]
Tytuł: 

eb_eb, to wiadomo. Nawet jak jeżdżę codziennymi samochodami, które są w niebanalnym stanie technicznym bo przywiązuję do tego sporą wagę to zostawiam sobie trochę zapasu, a jeżdżąc Nysą wiadomo, że jest go więcej. Z tym, że jak serwo czasem jest a czasem go nie ma to niepewnie się jeździ bo czasem zaczynasz hamować a skutków jakoś nie widać, a czasem przód nurkuje i pasażerom latają głowy.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/