Forum Miłośników Polskich Dostawczaków
https://forum.polskiedostawczaki.pl/

Skrzynia biegów i grzanie się silnika
https://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=6&t=885
Strona 1 z 3

Autor:  Jey [ 07 lutego 2010, 14:24 ]
Tytuł:  Skrzynia biegów i grzanie się silnika

Szukałem, szukałem i nie znalazłem, więc przedstawiam moje problemy i liczę na jakieś podpowiedzi

1. Skrzynia biegów. Tylko 4 bieg pracuje relatywnie cicho. 1, 2, 3 i wsteczny wydają rzężące metaliczne dźwięki o głośności ściągającej na mnie spojrzenia wszystkich w promieniu 10 kilometrów. Tak samo jest na luzie i puszczonym sprzęgle. Głośne metaliczne dźwięki, jak by jakieś tarcze o siebie tarły. Jak wcisnę sprzęgło to jest cisza. Nie znam się na mechanice, więc pytam: co to może być?

2. Grzanie się silnika. Nie wiem na ile dobrze wskaźnik na desce pokazuje temperaturę, ale w normalnej trasie jest kilka mm za liczbą 80, więc chyba jest ok. Martwi mnie natomiast to, że jak postawiłem auto na kilka minut z włączonym silnikiem (po trasie, więc był zagrzany do tych wskaźnikowych 80-83 stopni) to od razu skoczyło powyżej 90. Dalej nie sprawdzałem co się dzieje, bo ruszyłem w trasę i spadło znowu do tych 80-83. Wiem że żuki i nysy miewają problemy z chłodzeniem, zwłaszcza w warunkach lato/korki w mieście, ale czy taki skok temperatury w ciągu 5 minut w zimie na postoju jest normalny? Jeśli nie to gdzie szukać przyczyny? Tak czy inaczej trzeba będzie też pomyśleć nad założeniem wentylatora przed chłodnicą

3. W miejscu zaznaczonym na czerwono jest pęknięcie budy. Czy trzeba się tym przejmować? Wspawać pod autem jakiś dwuteownik czy coś w tym stylu?
http://i890.photobucket.com/albums/ac11 ... knicie.jpg

Z góry dziękuję za wszelkie sugestie i rady i proszę o wyrozumiałość. Lubię samochody, ale mechanika nie jest moją najmocniejszą stroną :)

Autor:  nysanek [ 07 lutego 2010, 15:20 ]
Tytuł: 

metaliczne dzwieki to znak ze docisk sprzegla padl , musisz nowy docisk wstawic , i tak samo polecam ci wymienic lozysko walka skrzyni biegow jest to male lozysko obsadzone w wale korbowym tam wchodzi koncowka walka skrzyni biegow , za jakis czas tez bedzie piszczec metalicznie jak wcisniesz sprzeglo , jezeli biegi wchodza ladnie niewyskakuja to stawiam na docisk sprzegla , albo jak opisales ze na biegach oprocz 4 biegu jest glosno to sprawdz czy poziom oleju w skrzyni biegow sie zgadza , sruba z boku 4 kat wewnetrzny odkrec sprawdz jak nic nieleci to za maly stan oleju , grzanie silnika to temat juz znany na tym forum , sprawdz na poczatku czy wogole masz zalany caly uklad bo jak polowy wody niema to tez niema czym chlodzic , moze byc tez zakamieniony termostat lub wadliwy ze nieotwiera sie calkiem , albo chlodnica zakamieniona.

Autor:  Jey [ 07 lutego 2010, 15:52 ]
Tytuł: 

Dzięki wielkie! Jutro/pojutrze ląduję u mechanika. Coś czuję że z Waszą pomocą liznę trochę mechaniki :D

Olej swoją drogą sprawdzę/wymienię. To pewnie będzie ten docisk, bo tylko 4 bieg jest cichy. Pozostałe i luz, tak jak opisałem, wydaja metaliczne rzężące dźwięki ocierających się o siebie metalowych elementów. Rozumiem że taki docisk będzie właściwy http://allegro.pl/item899367568_docisk_ ... iesel.html Łożyska nie znalazłem na allegro, ale może któryś z krakowskich sklepów to ma.

Autor:  Marian [ 07 lutego 2010, 17:10 ]
Tytuł: 

Łozysko bez problemu kupisz w sklepie Nysa/Żuk. A ten docisk kupisz taniej niz na allegro w sklepie też :) Ja swój kupowałem chyba za 90 albo jeszcze taniej, nie pamiętam już w sklepie. Na allegro zdzieraja :D Co możesz, to lepiej kupic w sklepie, bo zawsze sie mozesz ze sprzedawca dogadac , ze oddasz jak zle, a poza tym widzisz co kupujesz, a nie kota w worku ;)

Autor:  phinek [ 07 lutego 2010, 19:49 ]
Tytuł: 

4 jest biegiem bezpośrednim więc może ona jest cichsza, bo np. masz jakieś uszkodzenie wałka pośredniego skrzynki (łożyskowanie, zazębienie duże choinki...). Jak mi by tak łomotało to bym pomyślał o 2 skrzynce (na złomach można za 30 PLN wyrwać (30 kg.).

Autor:  Jey [ 08 lutego 2010, 09:26 ]
Tytuł: 

Skrzynię biegów awaryjnie kupiłem, ale z tym dociskiem nie jest tak wesoło bo w sklepach jest drożej niż na allegro :/ Poza tym znalezienie w Krakowie mechanika który zajmie się Żukiem nie jest takie proste. Ci podani na forum stwierdzili że raczej się już tym nie zajmują

Autor:  Marian [ 08 lutego 2010, 20:36 ]
Tytuł: 

Moge sie spytac w Jeleniej ile dziś bierze za nowy docisk, ale jak ja kupowałem to było taniej niż na allegro. Jakby co moge Ci kupic i wysłać :)

Autor:  Boogiman [ 08 lutego 2010, 22:18 ]
Tytuł: 

mnie też wyła , zrobiłem remont skrzyni , i jest ok. Cicho , prawie jak S klasie. 8)

Autor:  Jey [ 09 lutego 2010, 00:55 ]
Tytuł: 

S -klasy nie lubię, straszny dziadowóz ;) Wolę BMW :D

A tak poważnie, to odstawiam rano żukosława do warsztatu na ul. Klasztornej- zobaczymy jaka będzie diagnoza i czy załatwią sobie sami części w jakich normalnych cenach. Mam nadzieję że uda mi się tam doturlać zanim skrzynia całkiem wybuchnie :P
Tzn docisk z łożyskiem raczej na 100% do wymiany, kwestia tylko czy skrzynię też trzeba robić. No i taki ogólny serwis (filtry/oleje/hamulce/zawias/układ kierowniczy) zrobię. A jak tylko zrobi się cieplej to zabieram się za wnętrze i wiatrak przed chłodnicą

Autor:  Boogiman [ 09 lutego 2010, 18:33 ]
Tytuł: 

OT : może jakiś spocik krakowski jak mrozy zelżeją ? 8)

Autor:  Jey [ 09 lutego 2010, 20:35 ]
Tytuł: 

Ja jestem jak najbardziej za. Powiedzcie mi tylko jak się na tym forum umawiacie na takie lokalne spoty? Śledzić po prostu dział "Co , gdzie i kiedy" i czekać aż pojawi się tam odpowiedni temat?

Co do Żuka- udało się doczłapać do warsztatu na ul. Klasztornej. Mechanik (starszy pan) widać że zjadł zęby na autach z prl-u i można mu śmiało powierzyć auto. Z reszta jego młodszy pomocnik też się zna na temacie. Po Kilku ok 4 godzinach dostałem telefon z diagnozą:

-skrzynia do naprawy (coś tam się rozsypało i był luz na tych zębatkach w środku- dopytam się o szczegóły przy odbiorze auta), no i z olejem też nie za bogato było. Udało mi się używkę za 250zł dostać, więc po prostu podmienią.

-podpora wału
-zwrotnica prawa
-brak hamulca lewy tył (przypuszczalnie zapieczony cylinderek)
-luzy w układzie kierowniczym (do skasowania)

No a poza tym taki ogólny przegląd auta zleciłem i wymianę wszelkich niezbędnych płynów/filtrów itd.

Zobaczymy jak mnie podliczą. Pewnie wyjdzie drożej jak w moim V12 :D

Autor:  Marian [ 09 lutego 2010, 20:40 ]
Tytuł: 

Ty tam dopilnuj tego warsztatu, żeby Ci "dobrych" częsci ze złomu nie wstawili i nie policzyli jak za nowe :) Jakbyś miałjakiś problem z częsciami to pisz, chetnie pomozemy :)

Autor:  Jey [ 09 lutego 2010, 20:54 ]
Tytuł: 

Czemu zakładasz że mieli by mnie w bambusa zrobić? Miał ktoś z forum z nimi jakieś negatywne przejścia?
Do wymiany jest tylko podpora wału i zwrotnica prawa, ale nie wiem jak to wygląda i gdzie tego szukać żeby sprawdzić jakie założyli :P

Autor:  Marian [ 09 lutego 2010, 22:18 ]
Tytuł: 

Oj tam, szczerze mówiąc wątpię, aby mieli jakieś złe intencje :) Tak jakoś mi to przyszło do głowy i napisałem, może trochę bez sensowne węszenie podstępu, w końcu trza ufać ludziom :)

Autor:  Jey [ 10 lutego 2010, 02:08 ]
Tytuł: 

Z rozmowy facet wydawał się na prawdę sensowny no i widać że ogarnia te auta. Poza tym kontakt pozyskany z tego forum, więc wydaje mi się że w jakimś tam stopniu powinien być sprawdzony i można mu zaufać, skoro ktoś go tu podał :) Wiadomo że najlepiej mieć swoich zaufanych mechaników. Mam takich w KRK, ale od BMW :D Żukami jakoś niechętnie się zajmują. A z tymi na Klasztornej.. cóż, zobaczymy po pierwszej wizycie, czy zawiążemy dłuższą współpracę

Strona 1 z 3 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/