Forum Miłośników Polskich Dostawczaków
https://forum.polskiedostawczaki.pl/

Wymiana skrzyni biegów z 3 na 4-biegową.
https://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=6&t=893
Strona 1 z 2

Autor:  Słoma [ 10 lutego 2010, 15:43 ]
Tytuł:  Wymiana skrzyni biegów z 3 na 4-biegową.

Witam serdecznie wszystkich użytkowników.

Właśnie przymierzam się do zakupu Nyski. W założeniu ma służyć jako samochód wakacyjno-przygodowo-podróżniczy :) oczywiście po doprowadzeniu do stanu używalności. Jednakże egzemplarz który mam zamiar kupić ma 3-biegową skrzynię biegów i mam wrażenie że to będzie za mało na długie trasy oraz podjazdy w ewentualnych górach.
Chciałbym się zatem dowiedzieć, czy wymiana na 4-biegową ma sens i czy jest możliwa, a także, a właściwie przede wszystkim, czy ktoś mógłby polecić jakiś warsztat w Warszawie, okolicach lub woj. Mazowieckim, :wink: w którym mógłbym zrobić jakiś wstępny przegląd i ocenić faktyczny stan techniczny.

Z góry dziękuję za pomoc :D

Autor:  Marian [ 10 lutego 2010, 15:54 ]
Tytuł: 

No, na trasy faktycznie czwórka jest lepsza, chyba :) Do podjazdów może Ci się przydać ;) Nie ma problemu ze zmianą, po prostu odkręcasz starą i przykręcasz nową :D Nie wiem jaką masz pokrywę boczną, bo moze Twój lewarek nie pasować, ale to nie problem :)

Autor:  Słoma [ 10 lutego 2010, 16:00 ]
Tytuł: 

Sam jeszcze nie wiem, bo dopiero zamierzam ją kupić :rotfl:

Ale cieszę się że nie będzie większych problemów z wymianą. :D

Autor:  Robo [ 10 lutego 2010, 17:49 ]
Tytuł: 

Nie to, że większych, ale nawet żadnych :lol:

Autor:  Słoma [ 21 lutego 2010, 23:15 ]
Tytuł: 

A teraz pytanie praktyczne:

Znajomy mechanik powiedział że 4-biegowe skrzynie bardziej awaryjne są od 3-biegowych. Czy ktoś może się jakoś ustosunkować do tej opinii?
Przypomnę że u nas Nyska żywot będzie prowadzić ewidentnie turystyczny, żadnego wożenia ciężarów po okolicy najbliższej, dalekie trasy głównie.

Autor:  patron [ 22 lutego 2010, 08:42 ]
Tytuł: 

Też kiedyś chciałem zmienić trójkę na czwórkę, ale ostatecznie doszedłem do wniosku że to nic nie da. Najwyższe przełożenie w obu to 1:1. Czwórka, jak koledzy mówią tylko do jazdy po górach bądź wożenia ciężarów.

Jeśli chcesz pojechać szybciej - musisz włożyć most o innym przełożeniu.

Autor:  Słoma [ 22 lutego 2010, 08:54 ]
Tytuł: 

:(
Myślałem bardziej o zmniejszeniu obrotów silnika. Prędkość nie ma aż tak wielkiego znaczenia, 80 czy 90/h - bez różnicy.
A nie da się jakiegoś większego przełożenia włożyć jako czwartego?
To pewnie głupie pytanie. :oops:

Autor:  nysanek [ 22 lutego 2010, 09:17 ]
Tytuł: 

to na dobre niewyjdzie , silnik ma 70 KM wiec z czym do ludzi , musi miec takie przelozenie bo inaczej niebedzie wogole ciagla jak bedzie zaladowana , a 4 biegowa jest jaknajbardziej lepsza masz 1 bieg synchronizowany i nawet na pusto w gorzystym terenie jest latwiej z 4 jezdzic .

Autor:  Słoma [ 22 lutego 2010, 09:36 ]
Tytuł: 

No i to mi się podoba! :faja:

Powraca tylko znowu pytanie o awaryjność. Ma ktoś takie ustrojstwo, nie rozsypuje się co i raz w pył i proch?

Autor:  nysanek [ 22 lutego 2010, 09:52 ]
Tytuł: 

wiesz tutaj stawiasz pytanie juz ogolne co do nysy , jezeli chodzi o awaryjnosc , skrzynia kazda czy to 3 czy 4 posypie sie jezeli kierowca niebedzie z wyczuciem zmieniac biegow ta skrzynia potrzebuje troche czasu i wyczuciowej zmiany biegow , jednym slowem byc wyluzowanym do zmiany biegow i bedzie trzymac skrzynia jak tez inny osprzet

na 4 skrzyni masz ta wygode ze jak wrazie potrzeby jadac pod gore zaladowana nysa , to mozesz z 2 na 1 dac bez zatrzymywania sie , z 3 biegowa gdzie 1 bieg niejest synchronizowany trzeba by stanac juz zeby wbic 1 bieg i to znowu niejest to zbyt zdrowe dla sprzegla , ja tam mam skrzynie 3 biegowa na polce jako awaryjna , tak jak dlamnie gdzie na pusto prawie smigam na zloty to mi tam niezalezy czy 3 czy 4, skrzynie 4 biegowe trafiaja sie na allegro wpisz w wyszukiwarke skrzynia zuk , jak znajdziesz tam kolesia o nicku tokarski92 to napisz do niego ma skrzynie 3 i 4 po kapitalnym remoncie skaldane z nowych czesci.

Autor:  Słoma [ 22 lutego 2010, 10:13 ]
Tytuł: 

Fajno, dzięki! :D
Napisałem do gościa, zobaczymy.

Dzięki serdeczne raz jeszcze! :thumright:

Autor:  PARZUŚ [ 22 lutego 2010, 15:04 ]
Tytuł: 

ja mam skrzynie 4... i sprawuje się wyśmienicie ! tylko olej trzeba dolewać co jakiś czas :mrgreen: bo jak jest za mało to biegi zgrzytają... :wink: bo wiadomo żuk nysa lubi pocieknąć trochę...

Autor:  yui [ 04 maja 2010, 20:43 ]
Tytuł: 

Witam troszkę nie do końca w temat ale:

Czy jest sens i możliwość do Żuka andorji 2,4D przełożyć skrzynie biegów z Lublina "V"?

Autor:  phinek [ 04 maja 2010, 21:02 ]
Tytuł: 

Andoria jest mniej elastyczna od benzyniaka, więc dla niej powiedzenie "im więcej biegów tym lepiej" ma jeszcze większy sens.

Co do możliwości to skoro w Lublinach były skrzynie 4 (Żukowskie), 5 Tczewskie oraz 5 KIA to raczej nie ma większej bidy z zamianą dowolnej na dowolną z ww.

Autor:  yui [ 04 maja 2010, 21:11 ]
Tytuł: 

Tak ale może się okazać że 4 bieg jest odpowiednikiem 5-ego biegu w nowej skrzyni i się mi to nie opłaca bo moim celem jest osiągnięcie 80-90 km/h prędkości przy rozsądnych obrotach silnika. Teraz to jest 70-80 km/h.
Nie mam zamiaru nim wozić nic oprócz max 7 osób.
7 * 80 = 560KG więc daleko od jego maksymalny ładowności.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/