Forum Miłośników Polskich Dostawczaków https://forum.polskiedostawczaki.pl/ |
|
Wymiana skrzyni biegów z 3 na 4-biegową. https://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=6&t=893 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Słoma [ 10 lutego 2010, 15:43 ] |
Tytuł: | Wymiana skrzyni biegów z 3 na 4-biegową. |
Witam serdecznie wszystkich użytkowników. Właśnie przymierzam się do zakupu Nyski. W założeniu ma służyć jako samochód wakacyjno-przygodowo-podróżniczy ![]() Chciałbym się zatem dowiedzieć, czy wymiana na 4-biegową ma sens i czy jest możliwa, a także, a właściwie przede wszystkim, czy ktoś mógłby polecić jakiś warsztat w Warszawie, okolicach lub woj. Mazowieckim, ![]() Z góry dziękuję za pomoc ![]() |
Autor: | Marian [ 10 lutego 2010, 15:54 ] |
Tytuł: | |
No, na trasy faktycznie czwórka jest lepsza, chyba ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Słoma [ 10 lutego 2010, 16:00 ] |
Tytuł: | |
Sam jeszcze nie wiem, bo dopiero zamierzam ją kupić :rotfl: Ale cieszę się że nie będzie większych problemów z wymianą. ![]() |
Autor: | Robo [ 10 lutego 2010, 17:49 ] |
Tytuł: | |
Nie to, że większych, ale nawet żadnych ![]() |
Autor: | Słoma [ 21 lutego 2010, 23:15 ] |
Tytuł: | |
A teraz pytanie praktyczne: Znajomy mechanik powiedział że 4-biegowe skrzynie bardziej awaryjne są od 3-biegowych. Czy ktoś może się jakoś ustosunkować do tej opinii? Przypomnę że u nas Nyska żywot będzie prowadzić ewidentnie turystyczny, żadnego wożenia ciężarów po okolicy najbliższej, dalekie trasy głównie. |
Autor: | patron [ 22 lutego 2010, 08:42 ] |
Tytuł: | |
Też kiedyś chciałem zmienić trójkę na czwórkę, ale ostatecznie doszedłem do wniosku że to nic nie da. Najwyższe przełożenie w obu to 1:1. Czwórka, jak koledzy mówią tylko do jazdy po górach bądź wożenia ciężarów. Jeśli chcesz pojechać szybciej - musisz włożyć most o innym przełożeniu. |
Autor: | Słoma [ 22 lutego 2010, 08:54 ] |
Tytuł: | |
![]() Myślałem bardziej o zmniejszeniu obrotów silnika. Prędkość nie ma aż tak wielkiego znaczenia, 80 czy 90/h - bez różnicy. A nie da się jakiegoś większego przełożenia włożyć jako czwartego? To pewnie głupie pytanie. ![]() |
Autor: | nysanek [ 22 lutego 2010, 09:17 ] |
Tytuł: | |
to na dobre niewyjdzie , silnik ma 70 KM wiec z czym do ludzi , musi miec takie przelozenie bo inaczej niebedzie wogole ciagla jak bedzie zaladowana , a 4 biegowa jest jaknajbardziej lepsza masz 1 bieg synchronizowany i nawet na pusto w gorzystym terenie jest latwiej z 4 jezdzic . |
Autor: | Słoma [ 22 lutego 2010, 09:36 ] |
Tytuł: | |
No i to mi się podoba! :faja: Powraca tylko znowu pytanie o awaryjność. Ma ktoś takie ustrojstwo, nie rozsypuje się co i raz w pył i proch? |
Autor: | nysanek [ 22 lutego 2010, 09:52 ] |
Tytuł: | |
wiesz tutaj stawiasz pytanie juz ogolne co do nysy , jezeli chodzi o awaryjnosc , skrzynia kazda czy to 3 czy 4 posypie sie jezeli kierowca niebedzie z wyczuciem zmieniac biegow ta skrzynia potrzebuje troche czasu i wyczuciowej zmiany biegow , jednym slowem byc wyluzowanym do zmiany biegow i bedzie trzymac skrzynia jak tez inny osprzet na 4 skrzyni masz ta wygode ze jak wrazie potrzeby jadac pod gore zaladowana nysa , to mozesz z 2 na 1 dac bez zatrzymywania sie , z 3 biegowa gdzie 1 bieg niejest synchronizowany trzeba by stanac juz zeby wbic 1 bieg i to znowu niejest to zbyt zdrowe dla sprzegla , ja tam mam skrzynie 3 biegowa na polce jako awaryjna , tak jak dlamnie gdzie na pusto prawie smigam na zloty to mi tam niezalezy czy 3 czy 4, skrzynie 4 biegowe trafiaja sie na allegro wpisz w wyszukiwarke skrzynia zuk , jak znajdziesz tam kolesia o nicku tokarski92 to napisz do niego ma skrzynie 3 i 4 po kapitalnym remoncie skaldane z nowych czesci. |
Autor: | Słoma [ 22 lutego 2010, 10:13 ] |
Tytuł: | |
Fajno, dzięki! ![]() Napisałem do gościa, zobaczymy. Dzięki serdeczne raz jeszcze! :thumright: |
Autor: | PARZUŚ [ 22 lutego 2010, 15:04 ] |
Tytuł: | |
ja mam skrzynie 4... i sprawuje się wyśmienicie ! tylko olej trzeba dolewać co jakiś czas ![]() ![]() |
Autor: | yui [ 04 maja 2010, 20:43 ] |
Tytuł: | |
Witam troszkę nie do końca w temat ale: Czy jest sens i możliwość do Żuka andorji 2,4D przełożyć skrzynie biegów z Lublina "V"? |
Autor: | phinek [ 04 maja 2010, 21:02 ] |
Tytuł: | |
Andoria jest mniej elastyczna od benzyniaka, więc dla niej powiedzenie "im więcej biegów tym lepiej" ma jeszcze większy sens. Co do możliwości to skoro w Lublinach były skrzynie 4 (Żukowskie), 5 Tczewskie oraz 5 KIA to raczej nie ma większej bidy z zamianą dowolnej na dowolną z ww. |
Autor: | yui [ 04 maja 2010, 21:11 ] |
Tytuł: | |
Tak ale może się okazać że 4 bieg jest odpowiednikiem 5-ego biegu w nowej skrzyni i się mi to nie opłaca bo moim celem jest osiągnięcie 80-90 km/h prędkości przy rozsądnych obrotach silnika. Teraz to jest 70-80 km/h. Nie mam zamiaru nim wozić nic oprócz max 7 osób. 7 * 80 = 560KG więc daleko od jego maksymalny ładowności. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+1godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |