Dzisiaj jest 21 listopada 2024, 14:36


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: 60 Ah do diesla
Post: 23 listopada 2012, 15:15 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2010, 20:44
Posty: 280
Lokalizacja: Krakow
Krotko - mialem w Zuku dieslu akumulator 72 Ah, ale padl. Mam mozliwosc kupienia niedrogo nowego 60 Ah, 540 amper pradu rozruchowego.

Starczy do diesla? W okresach niejezdzenia bede go raczej wyciagal i wstawial do garazu, gdzie jest powyzej zera.

Mam wrazenie, ze alternator nie nabijal mi poprzedniego aku (72 ah) do pelna, mimo ze napiecie zmierzone bylo ok. 14-15V.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 23 listopada 2012, 17:40 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5092
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Zobacz, jaki jest wymagany prąd rozruchowy. Jeśli ten się mieści w zakresie to nie powinno być problemu. Mniejszy akumulator oznacza tyle, że łatwiej będzie go naładować, więc polecany dla ludzi, którzy jeżdżą niewiele, lub po mieście i co chwila gaszą silnik.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 23 listopada 2012, 23:22 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2010, 20:44
Posty: 280
Lokalizacja: Krakow
Nie mam pojecia, gdzie sprawdzic ten prad. W instrukcji chyba tego nie ma.

Z pamieci, to jedna swieca zarowa ma chyba ok. 20 A. Rozrusznik 12-woltowy ma chyba ok. 3 kW mocy, wiec ciagnie jakies 250 A (dobrze licze?)

Akumulator ma maks. prad rozruchu 540 A

Poprawcie mnie jesli sie myle...


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 października 2014, 17:09 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 lipca 2014, 23:07
Posty: 96
Jakiej pojemności i mocy rozruchowej akumulatora kupić do żuka z 4c90?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 października 2014, 22:11 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1209
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Instrukcja podaje do wersji z silnikiem Andoria akumulator 55Ah sztuk dwa,czyli połączone równolegle,żeby zwiększyć prąd rozruchu.Natomiast książka do Lublina podaje już akumulator 110Ah i 550A rozruchu,oraz akumulator 120Ah i 600A rozruchu.Nie wiem,z czego wynikają takie dane,bo być może słabszy aku jest do wersji benzynowych.Natomiast w Żukach dwa akumulatory były chyba tylko we wcześniejszych rocznikach z Andorią,bo występował rozrusznik starego typu,który ciężej kręcił,z racji swojej budowy,dodatkowo świece żarowe sporo żarły.
Obrazek
W późniejszych rocznika stosowali już rozrusznik z reduktorem,tak samo jak w Lublinie.
Obrazek
Do takiego rozrusznika nie trzeba już tak mocnego aku.Ja mam w swoim Żuku aku 74Ah i 680A rozruchu.Już rok czasu działa bezproblemowo.Pali za każdym razem i kręci jak wściekły,ale rozrusznik mam z reduktorem,bo taki już był fabrycznie.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 października 2014, 20:10 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 lipca 2014, 23:07
Posty: 96
Rozrusznik mam ten z reduktorem dzisiaj awaryjnie musiałem przestawić lublina,odpaliłem na akumulatorze 45ah 400A.wiec po jakiego ciula wstawiali takie duże aku w fabryce jak wystarcza 74Ah 680A.W książce mam porównanie obu rozróżników ten starszy szybciej kreci 1700obr/min ten z reduktorem 1500 obr/min.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 października 2014, 07:02 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1209
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
No właśnie stary szybciej kręci,bo ma "bednix" osadzony bezpośrednio na wirniku,a nowszy typ ma redukcję obrotów,gdzie wirnik małym trybikiem napędza duży tryb w bendixie i stąd różnica obrotów,a jednocześnie siła tego rozrusznika,że na małym aku dobrze kręci,a tamten stary nawet by może nie jęknął,albo tylko raz.Dlatego fabryka wyposażała w duże aku.Lubliny od początku produkcji również maiły duże rozruszniki,a zmiana nastąpiła pewnie dopiero gdzieś w 96 roku,kiedy producent zaczął wyposażać silniki w nowy typ rozrusznika,być może na żądanie fabryki,bo były problemy z rozruchem tych silników na mrozach,ze względu na duży pobór prądu i duży opór tych rozruszników,tak mi się wydaje.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net