Dzisiaj jest 25 października 2021, 06:19


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 182 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  Następna
Autor Wiadomość
Post: 25 sierpnia 2017, 09:14 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5043
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Nie zawsze sprawność wentylatora po zamianie biegunów jest taka sama, czasem śmigła są wyprofilowane i jak się kręci w drugą stronę już nie jest tak efektywny :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 25 sierpnia 2017, 22:52 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 09 sierpnia 2017, 18:23
Posty: 16
Lokalizacja: Krakow
Pojazd: Zuk A15c S21 81r
a ja zakupiłem właśnie SPALa ale z łopatkami zakrzywionymi. Ma być niby zasysający - ale chyba właśnie o to w nim chodzi kiedy jest zamontowany w żuku jeśli dobrze rozumiem?
Tak jak pisał Marian - ma zasysać przez chłodnice do silnika. Jutro montaż i testujemy ,ale jestem dobrej myśli :mrgreen:


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 sierpnia 2017, 17:09 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 grudnia 2014, 20:22
Posty: 265
Lokalizacja: Warszawa
Ja niestety przygodę z wentylatorem zakończyłem - żuki jeżdżą tylko po mieście, korki, sporo stania na wolnych obrotach. Kilka razy wiatrak rozładował mi akumulator. Te alternatory seryjne po prostu nie wytrzymują takiego poboru prądu.

_________________
A156 1984
A18 LUX 1990
A07 1990
A18 1993
A075 1995


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 sierpnia 2017, 17:44 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 1950
Lokalizacja: Pruszków
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
zasysający to ten za chłodnicą, tłoczący to ten przed.

_________________
Strucelserwis. Jesteśmy w warsztacie, nie na FaceZBooku.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 kwietnia 2019, 20:55 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 września 2016, 17:22
Posty: 25
Pojazd: Nysa 522
Ja mam zamontowany wentylator - sprawdza się w 100%.
Ze względu na przeróbkę tyłu na imprezobus i tak musiałem zmienić alternator na mocniejszy 140A - więc z 11A na wentylatorze wiele problemów nie sprawia


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 28 kwietnia 2019, 08:36 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 1950
Lokalizacja: Pruszków
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
jak sie ma dzienne to też daje radę

_________________
Strucelserwis. Jesteśmy w warsztacie, nie na FaceZBooku.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 października 2019, 08:46 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2834
Lokalizacja: EU
dodatkowy tunel chlodnicy jest dobry bo wzmacnia zaciag powietrza przez chlodnice , ale nie wyeliminuje calkowitego problemu przegrzewania , jak uszczelka pod glowica jest nieszczelna to bedzie dodtakowo plyn chlodniczy nagrzewany przez spaliny , szybki test moze kazdy zrobic , po wylaczeniu nagrzanego silnika otworzyc maske wewnetrzna , jezeli bedzie bulgot w chlodnicy slychac to znak ze kompresja przechodzi w uklad chlodzenia.

montowanie dodatkowego wentylatora elekt. to jest kompletna glupota , tylko zajada prad z aku. do tego dochodzi hałas.

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 marca 2020, 21:48 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 14 marca 2020, 19:24
Posty: 5
Pojazd: Nysa522F
Można poprawić efektywność chłodzenia bez dodatkowych elektro-wiatrakow. Wystarczy (zdobyć) zamontować chłodnice starego typu tzw.'gruba'najlepiej od 'smutka' czesto ma już
tunel oraz zamontować 6-lopatkowy wiatrak z uaza (są ciche wersje tego śmigla z zaokraglonymi łopatkami warto zwrocic uwage przy szukaniu)do tego kompletu warto wymienić termostat na ten otwierajacy sie prz 72°. Ja tak zrobiłem w swoim Rolnik-u i pięknie trzyma temp.w największe upały i korki. Pzdr.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 marca 2020, 21:56 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 14 marca 2020, 19:24
Posty: 5
Pojazd: Nysa522F
Ps.zapomniałem dodać że wszystko pasuje bez specjalnych czasochłonnych przeróbek, poza donym wężem chłodniczym (trzeba skrócić) wiatrak pięknie pasuje na otwory plug&play zresztą uaz miał taka sama pompę chłodziwa co silnik m-20.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 marca 2020, 10:45 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 14 marca 2020, 19:24
Posty: 5
Pojazd: Nysa522F
Można poprawić efektywność chłodzenia bez dodatkowych elektro-wiatrakow. Wystarczy (zdobyć) zamontować chłodnice starego typu tzw.'gruba'najlepiej od 'smutka' czesto ma już
tunel oraz zamontować 6-lopatkowy wiatrak z uaza (są ciche wersje tego śmigla z zaokraglonymi łopatkami warto zwrocic uwage przy szukaniu)do tego kompletu warto wymienić termostat na ten otwierajacy sie prz 72°. Ja tak zrobiłem w swoim Rolnik-u i pięknie trzyma temp.w największe upały i korki. Pzdr.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 marca 2020, 18:17 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 1950
Lokalizacja: Pruszków
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
a najlepiej elektryczny i gruba chłodnica. nie udało sie zagrzać do drugiej predkosci wiatraka latem.

_________________
Strucelserwis. Jesteśmy w warsztacie, nie na FaceZBooku.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 28 czerwca 2020, 08:35 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2834
Lokalizacja: EU
tylko z tym 6-lopatkowym smiglem jest tak glosno ze po 10 minutach jazdy , wraca sie do domu i go odkreca :mrgreen: mozna tez kierowac sie na roziazaniu przeplywu glowicy (do tropików eksportowane) to znaczy z przodu glowicy (od strony wew. pokrywy silnika ) jest ta zaslepka w glowicy , zamienic na zawór nagrzewnicy lub dospawac króciec Taki do tej zaslepki na waz 16 mm , wtedy niema zastoju cieplego plynu w glowicy , waz podlaczyc przed pompe wody , jest tez taka rura z wyjsciem na 16 mm , mozna to samemu zrobic , bo niewiem czy jest orginalnie dostepna ta rura jeszcze. To by jeszcze bylo takie moje zastosowanie jakie bym wypróbowal , wtedy ten tunel chlodnicy odkrecic i na samym przeplywie glowicy wypróbowac :)

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 sierpnia 2021, 13:25 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 10 czerwca 2017, 15:11
Posty: 14
Lokalizacja: Podolany/Dobra
Pojazd: Żuk A06 z 1980r
U mnie z racji że mam prądnicę wszelkie rozwiązania elektryczne odpadają jak piszecie że nawet na alternatorze mogą być problemy z za dużym poborem prądu. Dlatego w piątek wziąłem się za rzeźbienie tunelu wentylatora do oryginalnej chłodnicy - silnik S21. Zastanawiałem się czy z blachy, czy z żywicy... wziąłem się za blachę, ale miałem taką cienką że drobne docięcia robiłem zwykłymi nożyczkami. Całość połączona nitami, na to dla usztywnienia kilka warstw maty z włókna szklanego z żywicą dla usztywnienia. Zostało wyszlifować, oszpachlować, wyszlifować, omalować i można montować :D Ale to pewnie nie wcześniej jak za 3 tygodnie bo w delegację jadę...
Na razie fotki tego co ulepiłem ;)


Załączniki:
DSC02790.JPG
DSC02790.JPG [ 2.45 MiB | Przeglądany 542 razy ]
DSC02789.JPG
DSC02789.JPG [ 2.43 MiB | Przeglądany 542 razy ]
DSC02788.JPG
DSC02788.JPG [ 2.39 MiB | Przeglądany 542 razy ]
DSC02786.JPG
DSC02786.JPG [ 2.41 MiB | Przeglądany 542 razy ]
DSC02785.JPG
DSC02785.JPG [ 2.39 MiB | Przeglądany 542 razy ]

_________________
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 25 sierpnia 2021, 07:32 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2019, 08:34
Posty: 114
Lokalizacja: Mysłowice
Pojazd: Junak M10 1963
Polak potrafi :D
Brawo Ty.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 12 września 2021, 12:53 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 10 czerwca 2017, 15:11
Posty: 14
Lokalizacja: Podolany/Dobra
Pojazd: Żuk A06 z 1980r
Wynalazek zamontowany, pierwsze odpalenie i zonk - coś ociera, a jak przymierzałem to wydawało się że wszystko pasuje. No, ale po prostu moje lenistwo, schylić się nie chciało przy przymiarkach i teraz dorobiony tunel ociera delikatnie o koło pasowe na wale napędowym. Niby nic strasznego się nie dzieje bo w ramach próbę nawet strzeliłem fuchę z aronią do skupu, ale odgłos denerwujący, więc przy najbliższym wolnym czasie ponownie wyciągam chłodnicę i chyba skrócę cały tunel o około centymetr.
Po pierwszych testach widzę że zdecydowanie wolniej łapie temperaturę i nie grzeje się więcej jak 80-90st. Po przyłożeniu ręki z przodu chłodnicy czuć jak zasysa przez nią powietrze :)


Załączniki:
DSC02919.JPG
DSC02919.JPG [ 2.39 MiB | Przeglądany 369 razy ]

_________________
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 182 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net