Dzisiaj jest 17 czerwca 2025, 23:16


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 23 stycznia 2011, 15:39 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5105
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Nie miałem do czynienia, ale ludzie piszą, że trzeba go troche potrzymac...
A propos rozbierania całego silnika - w tym przypadku wystarczy ksiazka napraw i przeczytac forum, można wszystko samemu zrobic, tylko trzeba spróbowac, jak sie nie spróbuje to nie można mówić "nie umiem" ;)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 23 stycznia 2011, 15:45 
Jaką wersję towos jest łatwiej kupić - z rozkładanymi ławeczkami czy z drugim rzędem siedzeń ?


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 23 stycznia 2011, 15:54 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2010, 20:44
Posty: 280
Lokalizacja: Krakow
Marian15 pisze:
Nie miałem do czynienia, ale ludzie piszą, że trzeba go troche potrzymac...
A propos rozbierania całego silnika - w tym przypadku wystarczy ksiazka napraw i przeczytac forum, można wszystko samemu zrobic, tylko trzeba spróbowac, jak sie nie spróbuje to nie można mówić "nie umiem" ;)


No to prawda, ale ksiazka napraw nie zastapi np. garazu z kanalem czy wyciagu :)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 23 stycznia 2011, 15:57 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2010, 20:44
Posty: 280
Lokalizacja: Krakow
hrenio_125 pisze:
A tak jak rozmawiamy o 4c90 : Czy ten silnik ma jakies większe trudności z odpalaniem na 15 stopniowym mrozie ?


Tak, te silniki generalnie maja opinie nielubiacych mrozu. Mojego trzeba dlugo i kilkakrotnie zagrzac - przy minus 15 pali na ogol dopiero za 4-5 razem, wiec dobry akumulator to podstawa. No i oczywiscie poki nie zlapie przynajmniej 30-40 stopni, to chodzi tak, jakby sie mial rozleciec.

Pewnie w przypadku silnikow nowych lub w idealnym stanie bylo latwiej, ale moj raczej na pewno nie ma juz idealnej kompresji.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 23 stycznia 2011, 16:03 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2864
Lokalizacja: EU
nobo to niesa auta dla kogos kto mysli ze wsiadzie i bedzie sobie jezdzic , tam zawsze jest cos do zrobienia , ja tez niemam kanalu w domu zeby móc od dolu wygodnie grzebac zato zrobilem sobie takie wysokie kobylki gdzie moge nyse 60 cm uniesc w gore , bo mam wysoki garaz , jakos trzeba sobie ulatwic wszystko. I spalanie S21 jest bardzo male , to co wlasnie w tych ksiazkach bylo pisane 14 l to sa normy spalania PRL , ja moge mowic z praktyki moj ojciec jezdzil 20 lat nysami , sluzbowa nysa jezdzil i mial ta norme 14 litrow , to bylo tak ze co tydzien mogl spuscic jeszcze paliwo ze zbiornika , bo nysa nigdy niespalila 14 litrow a jezdzil w trasy po calej polsce , ale co jest wazne , to zeby ten samochod utrzymywac w dobrym stanie technicznym , takie rzeczy jak gaznik i zaplon oraz zawory , wtedy te silniczki schodza ze spalniem do 9 - 10 litrow, i niepotrzebny zakup diesla bo on tez mniej niespali , a jak juz chce isc dalej z oszczednoscia to kupuje zuka czy nyse z gazem.

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 23 stycznia 2011, 16:06 
Może czasem być i tak jak mówi < nysa - service >. A jesli chodzi o żuka to które są lepsze te z małym (do 120 km/h) czy dużym (do 140 km/h) licznikiem ? Bo po rozmowie z kilkoma starszymi sąsiadami mówią że żuk im starszy tym lepszy :D


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 23 stycznia 2011, 16:08 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2009, 17:36
Posty: 845
Lokalizacja: Lublin
Pojazd: Żuk A-0701J i A-111J
< nysa - service > pisze:
nobo to niesa auta dla kogos kto mysli ze wsiadzie i bedzie sobie jezdzic , tam zawsze jest cos do zrobienia , ja tez niemam kanalu w domu zeby móc od dolu wygodnie grzebac zato zrobilem sobie takie wysokie kobylki gdzie moge nyse 60 cm uniesc w gore , bo mam wysoki garaz , jakos trzeba sobie ulatwic wszystko. I spalanie S21 jest bardzo male , to co wlasnie w tych ksiazkach bylo pisane 14 l to sa normy spalania PRL , ja moge mowic z praktyki moj ojciec jezdzil 20 lat nysami , sluzbowa nysa jezdzil i mial ta norme 14 litrow , to bylo tak ze co tydzien mogl spuscic jeszcze paliwo ze zbiornika , bo nysa nigdy niespalila 14 litrow a jezdzil w trasy po calej polsce , ale co jest wazne , to zeby ten samochod utrzymywac w dobrym stanie technicznym , takie rzeczy jak gaznik i zaplon oraz zawory , wtedy te silniczki schodza ze spalniem do 9 - 10 litrow, i niepotrzebny zakup diesla bo on tez mniej niespali , a jak juz chce isc dalej z oszczednoscia to kupuje zuka czy nyse z gazem.


andoria przy 70 km/h w rasie zejdzie lekko ponizej 7 litrow... to z doswiadczenia taty ja mam za ciezka noge. ale tata tez jezdzil ponad 20 lat zukiem sluzbowym z S 21 i tak jak mowi Pan Tomek mozna bardzo oszczednie go eksploatowac :)

_________________
"Ozdobą wszystkich dróg jest lubelski żuk"


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 23 stycznia 2011, 16:12 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5105
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
No pewnie, że im starszy zuk tym lepszy, tylko starsze są zazwyczaj bardziej wyeksploatowane, więc musisz szukać starego i dobrego egzemplarza.. Potem w latach 90tych już nie przywiązywano takiej wagi do jakości wykonania.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 23 stycznia 2011, 16:13 
Czyli po wypowiedzi kolegi Kahn13 dalej wychodzi na to że 4c90 jest ekonomiczniejszy od s-21 w dużym stopniu. Podaliscie dwa przykłady s-21 w trasie = 9-10 litrów a, andoria 4c90 w trasie = 7 litrów. Czyli oszczędność na dieslu jest :D


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 23 stycznia 2011, 16:16 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2864
Lokalizacja: EU
co to za pytanie :shock: diesle orginalne andoria z reguly to zuki z 90 lat i maja czarny maly licznik, tak samo zuki benzyniaki z 90 lat , wczesniejsze wersje mialy te duze siwe liczniki , to co ja tu napisalem na tym forum to jest wziete z praktyki to niejest tak pisane sobie , zreszta sa tu koledzy co tez uzytkuja takie auta w praktyce. Kup zuka na allegro jest ich duzo rozne wersje , pojezdzisz troche zobaczysz jak to jest , tam musisz inwestowac czas w naprawy musisz inaczej nic z tego niebedzie , jest tu kolega Jey z krakowa ma zuka towosa , napisal ostatnio sprzedaje bo niemam czasu w nim grzebac , a ty jestes uczniem to ty bedziesz mial czas na nauke i na grzebanie , przemysl to jeszcze raz dokladnie.

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 23 stycznia 2011, 16:18 
Technik mechanik to nie trudny profil :D


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 23 stycznia 2011, 16:23 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2864
Lokalizacja: EU
ale sam mozesz sobie na wiele pytan odpowiedziec , i nieraz ludzie moga ci cos doradzac , ale to ty musisz zadecydowac , dlamnie diesel nigdy niewchodzi w zakup a tez chce kiedys zuka kupic skrzyniaka A11B i kupie go z silnikiem S21 , bo lubie ten silnik i niemoge tez nic zlego o nim powiedziec , byly az do konca produkcji zukow montowane S21.

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 23 stycznia 2011, 17:03 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2864
Lokalizacja: EU
wlasnie bylem w YT w moich ulubionych filmach i znalazlen taki film , niejest to o zuku benzyniaku ale tez nasze polskie auto dostawcze z silnikiem S21 i posluchaj co wlasciciel mowi o spalaniu :wink:

od 3:20 min jest mowa o silniku i spalaniu .

http://www.youtube.com/watch?v=QRjcr1tx ... re=related

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 23 stycznia 2011, 18:03 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2010, 20:44
Posty: 280
Lokalizacja: Krakow
Ja tam sie nie kloce, to co napisalem o spalaniu slyszalem od strazakow i innych ludzi jezdzacych Zukami, ale na pewno regulacja plus dbalosc o gaznik i zaplon w polaczeniu z "lekka stopa" potrafia obnizyc wynik na 100 km :)

A tak z ciekawosci, to da sie na rynku trafic jeszcze dobre, niezarzniete silniki s-21?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 23 stycznia 2011, 18:24 
< nysa - service > oglądałem ten filmik i te spalanie s-21 na poziomie 10-11 litrów w mieście jest możliwe w tarpanie :D A nie w żuku czy nysie ponieważ są to auta "troche" cięższe :D


Na górę
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net