Dzisiaj jest 18 czerwca 2025, 09:08


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 272 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 19  Następna
Autor Wiadomość
Post: 08 kwietnia 2015, 22:11 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Marian pisze:
zokolic pisze:
Focisze zamieszczę z jutra. Doskładam parę pozycji. Bardzo cieszę się , że na forum jest taki odzew. Można się bardzo ciekawych rzeczy dowiedzieć. Dajcie wiekszy limit do uploadu zdjęć 700kb to tochu mało.

Daliśmy - zwiększyłem do 1500kb, ale nie mogę pozwolić zawalić serwera wielkimi zdjęciami - kto zapłaci za większy serwer? :mrgreen: Nie ma nic za darmo :D Ale mam nadzieję, że te 1500 kb wystarczy ;)


1,5 mb w zupełności starczy na zdjęcia w dobrej rozdzielczości :)


Propos zdjęcia, czy opłacało się brać to wszystko (NOWE!) za dwa zielone duże banknoty ?


Załączniki:
Komentarz: Dzisiejszy zakup!
WP_20150408_004.jpg
WP_20150408_004.jpg [ 1.36 MiB | Przeglądany 5689 razy ]

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Ostatnio zmieniony 08 kwietnia 2015, 22:12 przez zokolic, łącznie zmieniany 1 raz
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 kwietnia 2015, 22:12 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 marca 2015, 10:40
Posty: 79
przepłaciłes :)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 kwietnia 2015, 22:14 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
W sumie zrobiłem rozrachunek.
W hurtowni nowy krzyżak 50zl , mam dwa czyli wychodzi 100zł
Łożyska małe i duże do piasty 30zł
Dwa czujniki temp i oleju razem około 75 zł
Reszty nie licze, bo nie ma sensu.
Dodam, że to nie jakieś chinole, ;D

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 kwietnia 2015, 22:24 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5105
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Tyle to kosztuje :) Przy dużych remontach idą duże pieniądze. Obojętne, czy to żuk, czy mercedes :) Przy mercedesie na pewno większe, ale przy Żuku wciąż duże.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 kwietnia 2015, 22:27 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Oczywiście. Chociaż miałem jeszcze niedawno MB 100 Mercedesa. Traktor, ale części były tak drogie, że.... Dajcie spokój. Wolę naszego Żuka. Do czego są śruby na mimośrodzie - mają smarowniczkę, to zawieszenie, ale gdzie to przychodzi?

Na zdjęciu nad 4 kamieniami i dwoma sworzniami drążka środkowego, jest coś, co podobno się często łamie i jest to element sprzęgła/ skrzyni. Można prosić o wyjaśnienie?

ps. łożyska stożkowe i piasty są RUSSIA - Cn-3 cyrylicą mieszane na pudełku ;D

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 kwietnia 2015, 23:45 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5105
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Oś górnego wahacza na łączeniu z łącznikiem wahaczy - mimośrodem regulujesz pochylenie koła i kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy.
Kup sobie książkę do Żuka, albo znajdź w necie, kiedyś był wrzucony pdf, pewnie na jakimś chomiku czy gdzieś znajdziesz. "Żuk budowa, eksploatacja naprawa" czy jakoś tak...
Z takimi pytaniami to do działu mechanika :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 kwietnia 2015, 07:31 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Jestem niesamowicie nagrzany na wszystkie części jakie dostaję. W ogólnej rachubie wychodzi, że części są warte grubo ponad 300 zł. To też chciałem się pochwalić ,znajdując ujście dla fantacji żuko-mechaniczncych. Jeżeli ktoś jest zainteresowany okładzinami z nitami - dajcie znać. Mam ich trochę za dużo.

Dlaczego ogrzewanie tylnej paki grzeje, a przód nie ? - węże do przodu robią się letnie! Ten neandertalski zawór (chyba zamontuje kulowy, będzie bardziej dokładny) chyba nie działa, albo dział. Czy ktoś miał podobne problemy? - Dodam, że nie grzał od początku. Wymieniałem wąż, który doprowadzał chłodziwo do nagrzewnicy kierowcy. - nie było w nim wody,zdziwiłem się niezmiernie, dlaczego tak jest? Czy na trójniku z silnika mogło się coś zapchać?

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 kwietnia 2015, 08:25 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5105
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Te zawory bardzo często się zapiekały. Możesz go rozebrać i sprawdzić, czy nadaje się do regeneracji, zazwyczaj się nadają, dajesz nowy oring, czyścisz wszystko elegancko, wklejasz na nową uszczelkę i jest git :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 kwietnia 2015, 08:45 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Marian, masz jakiś patent na otwieranie tego zaworu - fabrycznie to zwykły drut w pancerzu do linki - działa to koszmarnie, czy znacie inny sposób na tego typu rozwiązanie ?

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 kwietnia 2015, 11:27 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5105
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Drut działa dobrze,o ile zawór działa dobrze, a drut jest nowy/nie pogięty.

Zawór musisz zdemontować z głowicy, odkręcić śrubke mocującą dźwignię, ściągnąć dźwignię, wyciaganąć sprężynkę. Potem odkręcasz dwie śruby mocujące pokrywę sworznia zaworu, może być ciężko ją zdjąć, nie próbuj na siłę,bo to amelinium, może pęknąć :D Ewentualnie nożykiem do tapet ponacinaj z każde jstrony, aż zejdzie. Pod tą pokrywą powinien być malutki oring, pewnie będzie w jakimś syfie, on uszczelnia oś obrotową, ważne jest zarówno przyleganie do powierzchni pokrywy (gładka powierzchnia "stożkowa") , jak i przyleganie do osi zaworu, tam też powinna być gładka powierzchnia.
Sam sworzeń może być ciężko wybić, dobrze jest wymoczyć w czymś penetrującym, a potem od środka za pomocą jakiegoś pobijaka wsadzonego do środka sworznia wybić ten sworzeń na zewnątrz.
Sprawdź powierzchnię przylegania, oszlifuj delikatnie drobnym papierkiem typu 800-1000, wyczyść wszystko, kup nowy oring, musisz dopasować gdzieś w sklepie z takimi rzeczami, dorobić uszczelkę pod pokrywę z kartonu - wklej na silikon, i przy składaniu pamiętaj, że sworzeń może nie pasować byle jak, ale np tylko w określonej pozycji będzie działał prawidłowo. Musisz to od razu sprawdzić z położeniem zaworu na głowicy i dźwignią - w którym miejscu wypada Ci cięgno (drut), żeby trafiało prosto w koniec dźwigni i żeby pociągnięte do góry powodowało otwarcie zaworu, a wciśnięte w dół zamknięcie. Chyba, że chcesz mieć odwrotnie ,tylko musisz o tym potem pamiętać :D
No i nie spodziewaj się, że otwarty zawór będzie miał 100% światła otworu, on pewnie lekko ze skosa się otworzy. Ten typ tak ma. Czasem dokładność wykonania odlewu zaworu i/lub owtworu w sworzniu były różne.
Przy skręcaniu pokrywy - przeszlifuj na papierze 200-400 powierzchnie styku na jakimś klocku, zrobisz coś w rodzaju planowania powierzchni, dzięki czemu będą lepiej dolegać - no i nie dokręcaj na chama, tylko z czuciem. Jak silikon wyjdzie bokiem, to zetrzyj nadmiar :P
Podobnie z płaszczyzną przylegania do głowicy, ludziska często zbyt mocno dokręcali te zawory (podobnie jak gaźniki) i podstawy się gięły, musisz szlifować na płaskiej powierzchni tak długo, aż będziesz widział jednolite ślady po papierze na całym obwodzie zaworu. Wtedy też - odtłuścić, odrobina silikonu do silników (polecam Reinzosol, albo produkty firmy Wurth, oba nie są tanie, ale warte swej ceny, dużo lepsze od zwykłych "czerwonych" czy innych cud silikonach z motoryzacyjnych), nowa uszczelka, z drugiej strony też odrobina silikonu i przykręcić z czuciem. Po czasie wyschnięcia silikonu zadeklarowanego przez producenta, możesz wlać wodę do chłodnicy i sprawdzić,czy nie cieknie i zawór działa, jak wszystko ok, to wlewasz płyn i cieszysz się działającym zaworem.
Co ciekawe - sposobem na utrzymanie zaworu w funkcjonalności jest ... jego zwyczajne używanie. Bo nieruszany się zapieka, a jak od razu do czasu do obrócisz - nie zapiecze się tak szybko :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 kwietnia 2015, 13:23 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Jestem pod wielkim wrażeniem. Uzbrojony w taką wiedze ruszam do boju. Zobaczymy czy uda się ten zawór odratować. Zdaje się, że masz racje - zapieczony przez nie używanie, poprzedni właściciel ustawił karton by uchronić stopy przez zimnymi powiewami. Teraz pozostaje pytanie czy trzeba to jakoś odpowietrzyć. :)

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 kwietnia 2015, 20:35 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5105
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Próbuj :) Do odważnych świat należy :D To była moja pierwsza zregenerowana rzecz w Nysie :D Pamiętam to jak dziś :P
A jeszcze co do zaworu - jeśli ta powierzchnia pod oring ma wżery na tyle duże, że ich nie wygładzisz papierkiem, to podejrzewam, że będzie się lało z niego potem.. ;/

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 kwietnia 2015, 22:42 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 marca 2010, 17:27
Posty: 775
Lokalizacja: Nysowo
mam taki zawór nowy w razie czego

_________________
Predom Dezamet


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 kwietnia 2015, 10:26 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Podejdę do tego dziś. Znalazłem lepszy zawór od ciągnika - naprawdę - wygląda podobnie - działa w taki sam sposób. Wykonany lepiej i działa.


PS. Wymieniał ktoś silniczek nagrzewnicy lewy przód? Mam nowy silniczek, ale nie wiem za bardzo jak nabić wentylator - łopatki.

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 12 kwietnia 2015, 10:56 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Pracowity dzień za mną. Udało mi się pozbyć starego silniczka wentylatora, zastępując go nowy. Wymyłem Silnik - jest czyściutki - w sumie już był, tylko go odświeżyłem. Osprzęt silnika nie bał się wody, odpalił tuż po myciu lekko otrzepując z rzadka. (wentylator chłodnicy zrosił wnętrze kabiny) Wymieniłem filtr paliwa. - Jest co oglądać, moi drodzy.

Z wnętrza kabiny pozbyłem się wszystkiego co mogło chłonąć wodę. Myłem strumieniem wody dolną część kabiny, by blacharz miał czyste dojście od korozji. - Lało się takim syfem, że nie mogłem uwierzyć, gdzie właściciel zwykły był chadzać.
Kąpiel zrodziła wilgoć. Postanowiłem, że nagrzeje silnik i zostawię auto z uchylonymi szybami. - Wszystko wyschło na wiór. Wewnątrz czysto, bynajmniej pozbyłem się zapachu kurnika. }
Andorka wdzięczna czystością , cieszyła oko. Równo pracujący diesel nagrzewający się kulturalnie, bez zapachów ropy, oleju itd. Silnik mimo to,że hałasuje został mianowany na kaloryfer. Blok silnika pokrył się rudą, gdzieniegdzie została czarna farba na bolku.

Filtr Paliwa to (ukłon w stronę poprzedniego właściciela) istny majstersztyk. Wyjaśniło się przygasanie i syf na pompce wewnętrznej.
Czy wymiana w Andorii rozrządu wymaga wiele pracy?
Nie wiem ile silnik zdołał pokonać bez filtra paliwa. Mam nadzieje, że filtr oleju nie podzielił losu filtra paliwa. - Komentarz na dziś - PŁATNERSTWO!
Jak tacy ludzie użytkują samochód, to dziw się, że nie dociągnie do 100 tysięcy.


Załączniki:
Jedynka.jpg
Jedynka.jpg [ 1.23 MiB | Przeglądany 5594 razy ]
Dwa filtry.jpg
Dwa filtry.jpg [ 989.45 KiB | Przeglądany 5594 razy ]
Mycie 7.jpg
Mycie 7.jpg [ 795.93 KiB | Przeglądany 5594 razy ]
Mycie 6.jpg
Mycie 6.jpg [ 1.42 MiB | Przeglądany 5594 razy ]
Mycie 5.jpg
Mycie 5.jpg [ 815.13 KiB | Przeglądany 5594 razy ]
Mycie 4.jpg
Mycie 4.jpg [ 509.31 KiB | Przeglądany 5594 razy ]
Mycie 3.jpg
Mycie 3.jpg [ 1.41 MiB | Przeglądany 5594 razy ]
Mycie 2.jpg
Mycie 2.jpg [ 1.44 MiB | Przeglądany 5594 razy ]
Mycie 1.jpg
Mycie 1.jpg [ 1.4 MiB | Przeglądany 5594 razy ]

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 272 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 19  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net