Dzisiaj jest 22 grudnia 2024, 06:17


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 106 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Następna
Autor Wiadomość
Post: 13 listopada 2014, 22:15 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lipca 2007, 13:03
Posty: 2604
Lokalizacja: Kołobrzeg
Pojazd: Nysa 522W, 522S,Autosan H6 ZK
Historyk1985 pisze:
Kiedyś miałem nawet pomysła, żeby taki holownik zmajstrować w skali 1:1 :wink:


z mikrusem?

_________________
nysomani wszystkich krajów-łączcie się!!!!!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 listopada 2014, 12:06 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2079
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Mikrusa nigdy nie miałem :wink:

Chciałem na bazie Nysiuli zrobić coś, czym dało by się ciągnąć np Syrenkę. Myślałem, żeby holownik zrobić, albo dodać jeszcze jeden most z tyłu i wydłużyć ramę, ale podwórko mam takie, że wjazd na posesję jest ciężki, a 7 metrowym autem, to już "mission impossible", żeby wjechać :mrgreen:
Stanęło więc na tym, że zrobię ciężarówkę skrzyniową, a z tyłu będzie hak. Syrenkę się załaduje na przyczepę lawetę. Najlepsze są rozwiązania już sprawdzone. Tym bardziej, że dzisiaj coraz trudniej dopuścić do ruchu jakiegoś "wynalazka" :mrgreen:

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 listopada 2014, 17:47 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lipca 2007, 13:03
Posty: 2604
Lokalizacja: Kołobrzeg
Pojazd: Nysa 522W, 522S,Autosan H6 ZK
24 grudnia w KAP Nyska Towos :)

_________________
nysomani wszystkich krajów-łączcie się!!!!!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 grudnia 2014, 20:50 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2845
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Już jutro...
A tu przedpremierowe zdjęcia:

:arrow: http://www.motoshowminatura.fora.pl/wyd ... -6855.html

Wstawiam jedno, w linku powyżje jest ich więcej.

Obrazek

Fot: Przemek77 z http://motoshowminatura.fora.pl/

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 grudnia 2014, 22:40 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5092
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Fuuuu jakie błotniki tylne brzyyydkie :(( A zamówiłem dwa takie, jutro czekają na odbiór.. no cóż.. jeden miał iść na przeróbke, a tak chyba oba pójdą... :mrgreen:

Ale fajnie się złożyło - Nyska jest identyczną wersją, jak moja, w prawie identycznym kolorze (nie widziałem na żywo, więc nie wiem) i do tego na jeleniogórskich blachach :D Przypadek? Nie sądzę :mrgreen: :mrgreen:

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 grudnia 2014, 21:09 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2079
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Nie jest z nią aż tak źle

- błotniki jak błotniki - ile było "rzemiosła ludowego". Jak oryginalna blacha zgniła, a nie było fabrycznych części, to się różne rzeczy "dziergało". Gdzieś już takie błotniki widziałem.

- klamki w drzwiach - zwróć uwagę na to, że klamki w tylnych drzwiach są "obwisłe" znaczy, że chyba sprężynki są w zamkach słabe :wink:

- listwy boczne. W poprzednich modelach były tylko srebrne kreski, a tutaj - jak w oryginale są "frezowane" i mają te zaokrąglone końcówki.

- jest słupek między przednimi i tylnymi drzwiami - w karetce nie było zaznaczonego słupka i jak się kończyły przednie drzwi, to zaraz zaczynały się tylne

- klapka w baku, jak w poprzednich wersjach, pasuje jak pięść do nosa, ale jeśli błotniki tylne są jakie są, to można to jakoś "usprawiedliwić naprawą blacharską".

doczepić mógłbym się do felg i tych wsporników lusterek.

Ale treści w gazetce im nie daruję :evil:

Na ostatniej stronie można sobie przeczytać:

"W czasach, gdy w krajach zachodnich triumfy święcił VW "ogórek", ford Transit i Bedfordy, w PRL-u rolę podstawowego samochodu dostawczego odgrywała Nysa. Była brzydsza, ale w wersji towos równie funkcjonalna".



No to ja się kur*a pytam, co to ma znaczyć, że Nysa jest brzydsza?!? Czy to jakiś ślepy pisał?!? Przecież Nysa 522 to NAJŁADNIEJSZY furgon świata!!! I to nie jest tylko moja opinia! Nawet w Skandynawii o tym wiedzą i twierdzą, że Nyska jest piękna:

http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=273829

O perfekcyjności jej proporcji mógłbym pisać godzinami. Można Nysce wiele zarzucić - że jest przestarzała, topornie składana, ale nie można jej zarzucić żadnego błędu w stylistyce. Dla mnie Nyska 522 to prawdziwy majstersztyk jeśli chodzi o kwestie stylistyczne.

aby się nie powtarzać, zacytuję, co napisałem na ten temat na "Motonewsie:

"Co do Nyski, to jest to dla mnie majstersztyk pod względem designerskim, choćby dlatego, że Nysa 522 pozornie i na pierwszy rzut oka wygląda na "małe autko" - niewiele większe od Syrenki, czy Poloneza, a faktycznie jest dużo dużo większa. Zadałem nawet pytanie ludziom, którzy zawodowo jeździli Żukami i Nysami - które auto jest większe. Pytałem ich z pamięci - nie pokazując porównania ani realnej Nyski w momencie odpowiedzi. Wszyscy odpowiadali jednakowo "Żuk jest większy". Wymiary jednak nie kłamią - Nysa 522 jest większa od Żuka, Nysy N59 i dużo większa od Syrenki czy Poloneza (prawie pół metra dłuższa i 20 cm szersza).
Buda Nysy jest wyższa np od budy Żuka o od 8 do 20 cm (w zależności od tego, czy Nysa z niskim, czy wysokim dachem).

Dzisiaj takie "sztuczki" w wizualne powiększanie lub pomniejszanie samochodu potrafią stosować projektanci z najlepszych biur projektowych. Nasi projektanci mimo strasznie "topornych" warunków pracy, znali i potrafili zastosować te "triki" w trakcie projektowania Nyski w 1968 roku. Projektanci z Nysy wiedzieli np, że wąski przedni zderzak, wielkie przednie lampy i kierunkowskazy, krótka i wyraźnie zaznaczona przednia maska oraz wysoka przednia szyba sprawiają, że samochód wygląda na mniejszy niż jest w rzeczywistości.
Jeśli zaś przednia maska jest długa, linia błotników poprowadzona wysoko, przedni zderzak szeroki i masywnie wyglądający, natomiast przenia szyba wąska, a przednie lampy małe - to wszystko to wizualnie powiększa całą bryłę samochodu. Wiedzą o tym choćby projektanci amerykańskich aut...

Faktycznie Nysa 522 jest tak szeroka, jak słynny amerykański Chevrolet Bel Air, ale to Chevrolet wygląda, jak by był 2 razy większy od Nysy!

Podobnie jest z porównaniem naszego Tarpana 237 z amerykańskim Chevroletem CK lub Chevroletem Blazer. Nasz Tarpan jest tylko niewiele mniejszy, ma bardzo bardzo podobną sylwetkę do swoich amerykańskich odpowiedników, ale tak dobrane są proporcje w obu autach, że to Chevrolety wydają się być 2 - 3razy większe od Tarpana, choć taka wielka "różnica w wielkości" jest tylko złudzeniem optycznym...

O porównaniu Nyski do VW, to już bezsprzecznie jest ona ładniejsza. W "ogórkach" razi mnie wręcz brak proporcji w zaprojektowaniu kształtu okien, a silnik z tyłu w samochodzie dostawczym, to już totalna porażka i niepotrzebne komplikowanie sobie życia z którego Niemcy słyną...

Jak wygląda Citroen HY? No nie ma nic brzydszego. Przecież wygląda on, jak by był poskładany z przypadkowych kawałków, a jego przód zrobiony z ruszta piecyka węglowego!

Jak wyglądają różne starsze IVECO? Albo dostawcze Mercedesy z lat 70-tych? No też mają "nieproporcjonalnie przerośnięte cielsko"

Jak dla mnie to najlepszymi projektantami samochodów od strony stylistycznej są Polacy, a następnie Włosi i Amerykanie.

Polacy powinni pracować nie na hali montażowej, ale w biurach projektowych niemieckich czy też francuskich koncernów... Wtedy to przyjemniej można było by wyjść sobie na ulicę i patrzeć na samochody... "

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 grudnia 2014, 21:18 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2079
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Jeśli ktoś pisze, że "Nysa jest brzydsza" to jest to dla mnie obelga. To tak, jak by ktoś powiedział: "ale twoja żona/dziewczyna jest brzydka".

No za takie teksty, to mi pęka żyłka łącząca mózg z pięścią! Za takie coś, to potrafię przywalić i to na poważnie!


No i jeszcze tekst kolegi z tamtego forum (pod którym się podpisuję w 100%):

"Cytat:

2014-12-26 13:18:31, Historyk1985 pisze:
W "ogórkach" razi mnie wręcz brak proporcji w zaprojektowaniu kształtu okien, a silnik z tyłu w samochodzie dostawczym, to już totalna porażka i niepotrzebne komplikowanie sobie życia z którego Niemcy słyną...



Dokladnie to samo chcialem napisac w ostatnim poscie, ale pisalem z telefonu i mi sie odechcialo...

Ja dodam jeszcze kierunkowskazy przednie, umieszczone w miejscach kompletnie nie pasujacych... a przez ten olbrzymi znaczek VW, przod kojarzy mi sie z klaunem.

Wspomniany Transit czy Bedford, to takie typowe dostawczaki jakich pelno...
A nysa... te piekne smukle linie i gladkie powierzchnie... oraz "slodki ryjek" ... To auto podoba mi sie najbardziej z dostawczakow!!!

A co do brzydkich samochodow dostawczych:

Alfa Romeo f-12
Fiat 900

... "

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 grudnia 2014, 21:41 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2845
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
:D :D :D
Ale Cię ruszyło :wink:
Choć słusznie :mrgreen: Jakoś(ć) tych gazetek jest jednak do przemilczenia :wink:

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 grudnia 2014, 22:12 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2079
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
w gazetce ze "Złotej kolekcji" bodajże poświęconej Żukowi, wyczytałem, że jest on na ramie Warszawy - jak by ktoś nie wiedział :wink: :lol:

Przemku! - Dlaczego Twoja Warszawa nie ma ramy? :mrgreen: :lol:
Czyżby jej czegoś brakowało? - Nieeeeee!!!!! To chyba raczej brakuje "czegoś" w głowach naszej redakcji DeA :wink: :lol: :mrgreen:

Ciekawe, co tam jeszcze wymyślą 8) :lol:

PS podobno ma się pojawić żółty Tarpan 237 - znowu żółty! Czy Chińczycy nie znają innych kolorów? Mogli by dać np niebieskiego z tymi czarnymi napisami "237" i czarnymi paskami po bokach...

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 grudnia 2014, 23:32 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5092
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
EEE tam, po co się denerwować tym, że jednemu podoba się niebieski, innemu żółty, jeden woli szpinak, inny kalafior, a jeszcze inny woli Nysę od Żuka, są i tacy, co wolą Nysę od ogórka. Ja z pewnością zaliczam się do tych ostatnich, ale jakoś mnie nie ruszają głupoty wypisywane w gazetach... Trzeba patrzeć na to z duuuuużą tolerancją, albo nie patrzeć w ogóle.. Ostatnio te gazetki przeglądam tylko dla zdjęć, szkoda mi czasu na czytanie ogólników "na potrzeby ludu" :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 maja 2015, 20:21 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2079
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Wie ktoś może coś więcej na temat tych "modelików" Nysek?

Wiem, że to 501 E i skala jest około 1:64

mam je od dziecka, od około 1988 roku i jest to dla mnie swoista pamiątka.

PS To był mój pierwszy w życiu kontakt z Nysą i od tego czasu już jakoś tak podświadomie czuję, że Nysa jest stworzeniem stadnym :lol: :mrgreen: i najlepiej mieć ich kilka :mrgreen:

Kto mógł być producentem tego i czy były jeszcze w serii jakieś inne? Spotkał się ktoś wogóle z takimi "modelikami" Nysek (piszę "modelikami" bo choć to są zabawki, ale dzisiaj już jak najbardziej "kolekcjonerskie")


Załączniki:
05.jpg
05.jpg [ 127.42 KiB | Przeglądany 9020 razy ]
06.jpg
06.jpg [ 119.12 KiB | Przeglądany 9020 razy ]
07.jpg
07.jpg [ 108.04 KiB | Przeglądany 9020 razy ]
08.jpg
08.jpg [ 107.37 KiB | Przeglądany 9020 razy ]
09.jpg
09.jpg [ 104.72 KiB | Przeglądany 9020 razy ]
10.jpg
10.jpg [ 101.05 KiB | Przeglądany 9020 razy ]
11.jpg
11.jpg [ 99.27 KiB | Przeglądany 9020 razy ]
12.jpg
12.jpg [ 100.38 KiB | Przeglądany 9020 razy ]
13.jpg
13.jpg [ 102.03 KiB | Przeglądany 9020 razy ]
14.jpg
14.jpg [ 90.23 KiB | Przeglądany 9020 razy ]
15.jpg
15.jpg [ 98.7 KiB | Przeglądany 9020 razy ]
16.jpg
16.jpg [ 88.79 KiB | Przeglądany 9020 razy ]
17.jpg
17.jpg [ 95.53 KiB | Przeglądany 9020 razy ]
18.jpg
18.jpg [ 123.02 KiB | Przeglądany 9020 razy ]
19.jpg
19.jpg [ 128.03 KiB | Przeglądany 9020 razy ]
20.jpg
20.jpg [ 107.22 KiB | Przeglądany 9020 razy ]
21.jpg
21.jpg [ 110.95 KiB | Przeglądany 9020 razy ]
22.jpg
22.jpg [ 120.69 KiB | Przeglądany 9020 razy ]

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Nysa Furgon 522
Post: 10 lipca 2015, 10:46 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 01 listopada 2014, 15:22
Posty: 6
Gdyby ktoś chciał Nyskę z Modelika a ma drukarkę to proszę bardzo:
Opisy:
http://i.cubeupload.com/un01Pq.jpg
http://i.cubeupload.com/bgImqM.jpg
http://i.cubeupload.com/jR0E2e.jpg
http://i.cubeupload.com/JcEUkz.jpg
http://i.cubeupload.com/6x3k2g.jpg

Wycinanki:
http://i.cubeupload.com/UykUNa.jpg
http://i.cubeupload.com/eFEoGo.jpg
http://i.cubeupload.com/arnz8i.jpg
http://i.cubeupload.com/bT6GkG.jpg
http://i.cubeupload.com/q35um1.jpg
http://i.cubeupload.com/dhPbvf.jpg
http://i.cubeupload.com/6NyX6x.jpg
Pozdrawiam i życzę miłego składania :)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 lipca 2015, 18:54 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2845
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
https://modelik.pl/ - strona wydawnictwa 8)

Gdzie można kupić.

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 czerwca 2016, 19:45 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2079
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Zgodnie z zapowiedziami na stronie, dzisiaj w kioskach pojawiła się w "Złotej kolekcji" Nysa 522 Rolnicza...

Według mnie model jest warty kupienia.
Nyska ma kolor trochę ciemniejszy, niż się wydawało na zdjęciach (niebieski "morski" zamiast turkusu). Ładnie zrobiony znaczek na masce z napisem "NYSA".

W porównaniu z tą zieloną z KAP, Nyska 522R z ZK ma ładniej wykonane:

- koła (z metalizowanymi deklami, a w KAP były tylko malowane na srebrno)
- dystans tylny między ramą, a podłogą paki - w KAP był cały zielony, a tutaj ma czarne kropki - imitujące otwory w profilach
-tylne lampy - w tej z KAP były kolorowe klosze w zderzaku, a tutaj pod tymi kloszami jest jeszcze odbłyśnik i światła cofania wyglądają dzięki temu jeszcze lepiej

Podobnie, jak ta Nyska 522R z KAP-u ma wiele detali, których brakowało w innych modelikach Nys - np dysze w podszybiu od spryskiwacza, charakterystyczne w "Rolniczkach" przetłoczenia po nie wyciętych otworach na tylne lampy, czy klapka wlewu paliwa, albo krawędzie przedniego i tylnego odcinka dachu...

Wady modelika tej Nyski to:

- tablice rejestracyjne "z kosmosu" (model przedstawia Nysę z przełomu lat 80-tych i 90-tych, gdzie były rejestracje wzoru z 1976 roku, a tutaj mamy dwuliterową - podobną do tych z przed 1976 roku, co jest absurdem)

- właz w dachu - jest według mnie za duży (ale niestety w większości modeli Nysek jest ten element totalnie "skopany", a kształty klap dachowych prawie w każdej Nysie z DeA są wzięte z kosmosu (521 Towos, 522 pomoc drogowa, 522 milicja, 522R, 522 ambulans)

-brak wewnętrznego lusterka za przednią szybą

-fotele przednie z "jednolitym" poszyciem (w oryginale były 3 pasy: boczne i środkowy w poszyciu foteli)

ale mimo wszystko jak dla mnie modelik tej Nyski jest wart tych 30 złotych :wink:

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 lipca 2016, 18:59 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2079
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Pora uchylić trochę rąbka tajemnicy :wink:
Tworzę pewien projekt 8)
"Trochę" modeli jednakowej Nyski potrzebuję - ta z Welly nadaje się najlepiej
Mam nadzieję, że z czasem pokażę więcej tego "projektu" :wink:


Załączniki:
01.jpg
01.jpg [ 254.02 KiB | Przeglądany 8070 razy ]

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 106 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net