Dzisiaj jest 22 grudnia 2024, 05:10


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 11 października 2013, 18:20 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 28 sierpnia 2013, 17:39
Posty: 144
Lokalizacja: bielsko-biala
A i w moim są podwieszone pedały a nie jest to orginalny diesel:) jak to rozumiec? Pomijając to ze ma pake ładunkową i miejsca jest na 2 osoby a w dowodzie jest na 7?:) czyzby był kiedys blaszakiem:)?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 11 października 2013, 20:00 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1209
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Co to znaczy "identyczny jak w lublinie"? Wał w lublinie ma 6 otworów na śruby,a w żuku 4,ile jest u Ciebie?A jaką masz wpisaną wersję w dowodzie?Tzn. jaki model tam figuruje?Bo jeśli to skrzyniowy,to powinno być A-11B,albo jeśli jest z lat 90-tych to A-111 H lub J.Skoro masz wpisane 7 miejsc,to pewnie jest A-07 tzw. towos.
Co do skrócenia przełożeń,to wsadź skrzynię Tczew TS5-21 pięciobiegową i dołącz do elitarnego klubu szczęśliwych posiadaczy 8) W nich jest jedynka krótsza,zresztą wszystkie 3 biegi są krótsze,przez co miedzy 3 a 4 jest troszkę za duża różnica i trzeba piłować (opinia kolegi Kahn,bo ja jeszcze na swojej nie jeździłem)
Można też skrzynię Kia z lublinów 3,ale to już droższy biznes.Jednak tam są lepsze przełożenia niby.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 12 października 2013, 19:44 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2009, 17:36
Posty: 837
Lokalizacja: Lublin
Pojazd: Żuk A-0701J i A-111J
oj chyba aż zdjęcia porobie, żeby nie było żądnych wątliwości :D

_________________
"Ozdobą wszystkich dróg jest lubelski żuk"


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 01 listopada 2013, 13:10 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 28 sierpnia 2013, 17:39
Posty: 144
Lokalizacja: bielsko-biala
Witam, kupilem okazyjnie dyfer z żuka diesla, hipoidalny, i mam problem, po demontażu bębnów okazało sie ze przez półosie przecieka olej z przekladni i przedostaje sie do bębnow, jak zdemontowac półosie aby wymienic uszczelnicze?

link do zdjęcia Obrazek


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 01 listopada 2013, 14:44 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5092
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Po odkręceniu śrub tarczy kotwicznej, półosie się wybija albo za pomocą specjalnego wybijaka, albo można próbować obróconym bębnem przykręconym do szpilek kół, lub czymś takim...

Jak odkręcisz, uszczelniacz jest między kołnierzem mocowania szpilek, a łożyskiem. Zatem zasadniczo jedynym dobrym sposobem zmiany uszczelnienia jest ściągnięcie łożysk i tulei, potem flanszy z filcowym uszczelnieniem. Przy okazji warto wymienić łożyska, tuleje trzeba wymienić, nie można powtórnie montować tych samych. Łożysko i tuleję wbija się na gorąco. Jeśli nie czujesz się pewnie, lepiej zleć to komuś.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 01 listopada 2013, 17:06 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 28 sierpnia 2013, 17:39
Posty: 144
Lokalizacja: bielsko-biala
a dlaczego trzeba wymienic tuleje na nowe przy takiej wymianie? i to sa jakies tuleje ustalające czy po prostu bieżnie łożyska?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 01 listopada 2013, 18:15 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5092
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Wiesz w ogóle, jak jest osadzone łożysko na tulei?
Wygląda to tak: flansza z pierścieniem uszczelniającym, łożysko, tuleja. Przy czym łożysko i tuleja są wciskane na gorąco. Tuleja zabezpiecza łożysko przed ewentualnym zsunięciem się. Jak ściągniesz obie rzeczy, to należałoby obie te rzeczy wymienić. Spytaj jakiegoś mechanika, to Ci powie,że tych tulei nie stosuje się dwa razy. Nawet jak nowa tuleja uszkodzi się w trakcie montażu, to de facto powinno się kupić drugą i zamontować.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 02 listopada 2013, 17:13 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2009, 17:36
Posty: 837
Lokalizacja: Lublin
Pojazd: Żuk A-0701J i A-111J
w moście hipoidalnym jest tak samo jak w tym stary? bo w tym nowym olej z mechamizmu smaruje również łożyska. sam musze wymienić jeden uszczelniacz ale jeszcze nie wczytywałem sie

_________________
"Ozdobą wszystkich dróg jest lubelski żuk"


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 02 listopada 2013, 21:03 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5092
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Hm. Nie doczytałem, że to hipoidalny. Faktycznie, może być trochę inaczej, tym niemniej to konstrukcja podobna, nie wydaje mi się, żeby było jakoś mocno inaczej. W każdym razie półosie na 99% wyciąga się tak samo. Wyciagnąć można, zobaczyć jak to jest, zawsze można wbić z powrotem i zapomnieć.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 02 listopada 2013, 23:58 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1209
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
W moście hipoidalnym uszczelniacz znajduje się za łożyskiem od strony "piasty" koła,w tym dekielku,który przykręca się na 4 śruby,tak przynajmniej wynika z rysunku w książce.Jak to rozbierałem,to się nie przyglądałem.jest tam jeszcze oring dookoła łożyska i uszczelka papierowa pomiędzy dekielkiem,a tarczą mocowania hamulców.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 07 listopada 2013, 18:05 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 28 sierpnia 2013, 17:39
Posty: 144
Lokalizacja: bielsko-biala
w moscie nowszego typu tj taki jak na zdjeciu olej smaruje rownież łożyska, natomiast w starym tj składanym z dwóch połowek łożyska sa smarowane smarem. Wymiany dokonałem sam ww domu:) najgorzej zbic tuleje i łozysko a reszta to pikus:)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 12 stycznia 2014, 15:27 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5092
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Połączyłem wszystkie tematy związane z mostem nowego typu - hipoidalnym. Wszelkie sprawy związane z tematem mostów z Lublina, czy nowego typu z Żuków poruszac tutaj.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 stycznia 2015, 17:22 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5092
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
morchun lub ktokolwiek - jakie jest oznaczenie łożysk półosi hipoidalnym? Czy takie same łożyska, jak w zwykłym?

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 stycznia 2015, 19:27 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 28 sierpnia 2013, 17:39
Posty: 144
Lokalizacja: bielsko-biala
Na opakowaniu lozyska ktore ja uzyłem jest taki nr U-497/U460L, firma A&S fersa, ale na allegro jest duzo zestawow lozysk i pewno beda oznaczenia


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 stycznia 2015, 08:32 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Marian, przypomnij się w poniedziałek ok. 22 to zerknę co literatura na ten temat prawi

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net