Dzisiaj jest 16 czerwca 2025, 19:28


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: 07 czerwca 2008, 16:28 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 grudnia 2007, 14:06
Posty: 381
Lokalizacja: Wrocław
Witam
Zauwazyłem, że filtr powietrza strasznie leje olejem na wszystkie strony. Nie wygląda na uszkodzony w żaden sposób, pracuje niby, ale ciągnie się od niego kałuża w dół pod blachą i po ramie. Czy to aby normalny objaw czy należałoby się tym przejąć bardziej?
Juzef


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 09 czerwca 2008, 21:34 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lipca 2007, 13:03
Posty: 2604
Lokalizacja: Kołobrzeg
Pojazd: Nysa 522W, 522S,Autosan H6 ZK
w filtrze powietrza nie powinno być oleju wcale. A tak wogóle to jaki masz filtr-zwykły fiatowski czy ten mokry, starego typu.....

_________________
nysomani wszystkich krajów-łączcie się!!!!!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 10 czerwca 2008, 13:27 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 grudnia 2007, 14:06
Posty: 381
Lokalizacja: Wrocław
Hm, chyba nieprecyzyjnie określiłem. Jasne, że filtr jest olejowy, mokry. Jak tam się przyjrzałem, to wychodzi, że wąż od filtra do gaźnika chyba jest dziurawy. Był owinięty jakąś pociętą dętką, ale się rozszczelnił.:)
BTW pod gaźnik Jikova pasuje suchy filtr?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 11 czerwca 2008, 00:10 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2848
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
W mokrym filtrze powietzra olej ma być na spodzie - i tylko tam - i nie ma być mowy o żadnym prysznicu z oleju :wink:
Cytuj:
pod gaźnik Jikova pasuje suchy filtr?

Pod warunkiem, że jest od Ikova... Były także suche filtry do Ikova - różnica oczywiście w ich osadzeniu na gaźniku.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 11 czerwca 2008, 19:41 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 grudnia 2007, 14:06
Posty: 381
Lokalizacja: Wrocław
Hm, mam suchy ale to ponoć do kompletu z Weberem, choć nie sprawdzałem. Trzeba dać z tym radę, ale na razie nie zrobiłem tam większego rozpoznania. Z tego, co zauważyłem, wąż jest z lekka nieszczelny przy uchwycie koło filtra i stamtąd kapie. Tylko skąd olej w wężu? Chyba trzeba będzie pogrzebać...


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 19 czerwca 2008, 20:43 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 grudnia 2007, 14:06
Posty: 381
Lokalizacja: Wrocław
Sprawa chyba prosta - wąż nie był zamocowany jak trzeba, zrobił się przeciek. Swoją drogą nie wiem czy tyle oleju powinno być w wężu, ale mniejsza o to, chyba nie jest źle.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 05 maja 2010, 21:45 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5105
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Pozwolicie, że odgrzeję kotleta - jaki powinien być poziom oleju w filtrze mokrym? Ile go tam lać i jaki? a sam wkład filtra kiedy się wymienia? I po czym poznać, czy jest już "zużyty" ?
Dzięki,
Pozdrawiam,
Marian

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 05 maja 2010, 23:37 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
ZTCP to:
- poziom jest określony stosowną kreską na obudowie filtra
- wkład się myje, a nie wymienia... myć należy w benzynie, a następnie po wysuszeniu nasączyć olejem.

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 06 maja 2010, 10:04 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5105
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Wielkie dzięki, kolego! Właśnie to chciałem wiedziec, bo Kacper uparł się na Jikova z mokrym filtrem, i teraz trzeba to jakoś razem do kupy złożyć :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 06 maja 2010, 10:31 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Co do gaźnika to się nie wypowiadam... bo się nie orientuję w temacie jakości tychże, zaś w temacie filtrów... no cóż, olejowy czyści powietrze dokładniej, lecz sam musi być czyszczony często i ogólnie wymaga sporo obsługi. Jednakże jeżeli wóz nie ma codziennie wozić cementu z GSu na budowę, to taki filtr chyba jest (naj)lepszym wyborem :wink:

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net