Dzisiaj jest 22 grudnia 2024, 16:25


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: 20 maja 2016, 14:59 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 19 września 2015, 20:34
Posty: 118
Lokalizacja: Łódź
Pojazd: żuk 88
Cześć, czy macie może jakieś pomysły na obniżenie żuka bez cięcia mocowań zawieszenia?

_________________
http://fsc-zuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 maja 2016, 15:31 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2845
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Przełożyć most spod resorów - na resory. I cięcie sprężyn z przodu. Do tego ewnetualnie można pobawić się mniejszymi kołami...

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 maja 2016, 15:43 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 19 września 2015, 20:34
Posty: 118
Lokalizacja: Łódź
Pojazd: żuk 88
Można tak? chyba taki zabieg zaprzecza koncepcji działania resorów, pomysł ciekawy bo prosty.
Co do cięcia sprężyn to zastanawiam się czy koła nie będą stały krzywo. Może lepiej poszukać niższych zamienników z innego auta niż je ciąć.

_________________
http://fsc-zuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 maja 2016, 16:42 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 lutego 2014, 10:15
Posty: 349
Nie do końca zaprzecza koncepcji działania. Zamieniasz tylko masę nieresorowaną na resorowaną ;)
Przyjrzyj się tematowi nysy Strucla, on montował resory z trafica.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 maja 2016, 17:59 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2845
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Móc można... Skracasz tylko mocno także odległość "pracy" zawieszenia.
O cięciu sprężyn powinienem był napisać w cudzysłowie ;) Oczywiście, że lepiej dobrać inne niż chlastać fabryczne. I - tak, im krŧósza będzie sama spręzyna, tym bardziej koła zaczną sie "rozjeżdżać" - zbieżnośc może szlag trafić.

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 maja 2016, 18:12 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2070
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
więcej jak jeden zwój nie ma sensu-oczywiscie nie samemu,tylko u kowala, bo musi "zakończyć" ładnie spreżynę. poza tym nie tylko zbieżność, ale i pochylenie trzeba ustawic, przy cięciu 1,5-2 zwojów zawias siedzi juz na odbojach niemal, a i negatywu nie zrobisz.
a tył -to chyba w moście wawki resory były pod mostem

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 maja 2016, 19:08 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 01 września 2015, 12:00
Posty: 609
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Pojazd: Żuk A07B 1994
Jaka zamiana masy resorowanej na nieresorowaną? ! Chyba, że most będzie sztywny a trząść będzie budą. ;)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 maja 2016, 10:03 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5092
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Dziwny Mag pisze:
Móc można... Skracasz tylko mocno także odległość "pracy" zawieszenia.
O cięciu sprężyn powinienem był napisać w cudzysłowie ;) Oczywiście, że lepiej dobrać inne niż chlastać fabryczne. I - tak, im krŧósza będzie sama spręzyna, tym bardziej koła zaczną sie "rozjeżdżać" - zbieżnośc może szlag trafić.


Nie może, a trafi na pewno. Regulacja z przodu fabrycznie jest bardzo niewielka. Przy krótszej spręzynie, obojętne, czy skracanej, czy innej, krótszej - koła będą w pozytywie, czyli tak \=/, ten pozytyw będzie mniej lub bardziej widoczny, w zależności, jak bardzo skrócisz sprężyny. Taka charakterystyka zawieszenia. Chyba, że do tego podegniesz z pomocą palnika łącznik wahaczy, ale... ja tego nie pisałem, nie radzę tego robić :mrgreen:


P.S. Tak poza wszystkim - widziałeś kiedyś foty obniżonych Żuków? Krąży parę po necie. Przyjrzyj się, ale jak na mój gust wygląda to... obleśnie. :roll: Ale to tylko moje zdanie oczywiście :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 maja 2016, 12:27 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1209
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Koła 15-ki od Lublina razem z belką i mostem i jak koledzy pisali, resory na dół.Tylko się zastanawiam po co.Prześwit żuka to jego największa zaleta, bo wszędzie wiedzie.Raczej bym terenówkę z niego zrobił.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 maja 2016, 16:57 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 lutego 2014, 10:15
Posty: 349
@ kuba. Tak z rozpędu walnąłem ;)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 maja 2016, 19:15 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 05 marca 2016, 17:54
Posty: 31
Sorry nie mam pomysłu ale ta wiedza też mi jest potrzebna.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 maja 2016, 09:26 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 19 września 2015, 20:34
Posty: 118
Lokalizacja: Łódź
Pojazd: żuk 88
Dzięki za pomysły. oczywiście, że zglebiony żuk wygląda dziwnie, chodziło mi raczej o 3 do 5 cm, mam inne koła z współczesnymi oponami o profilu 65 i do nich chciałem dopasować wysokość żuka. Nie chodzi o to żeby było nisko tylko żeby zniwelować powstały prześwit.

_________________
http://fsc-zuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 maja 2016, 15:03 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2070
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
to akurat chlaśnięcie jednego zwoju to ~4cm i nie ma prześwitu w nadkolu. przy resorze z traffica tył nieco idzie w dół, ale jest trochę wyżej od przodu

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net