sukiennik68 pisze:
Jako anegdotkę napiszę, że onegdaj w powszechnie szanowanym czasopiśmie "Automobilista" w artykule dotyczącym przed honkerowej historii Tarpanów napisano, że nie zamieszcza się współczesnego zdjęcia modelu D237 bo...żaden się nie zachował
W powszechnie szanowanym czasopiśmie takie gafy strzela wyłącznie pan Jerzy Kossowski - przy czym wielokrotnie zachęcał do dzielenia się materiałami itp - a jak materiały źródłowe dostawał, to poddawał je w swoją własną wątpliwość. Wiele innych twierdzeń podpierał materiałami, do których miał dostęp, ale nie mógł ich publikować, a merytoryczną polemikę prędzej czy później ucinał w mniej lub bardziej elegancki sposób i pozostawał przy swojej wersji "rzeczywistości". Czy to chodziło o "w pełni oryginalną" Warszawę 223 jego kolegi z końca produkcji, z silnikiem i osprzętem z Żuka z przełomu lat 80.90
czy to o Tarpana... Najlepsze, że Redakcja miała wtedy do dyspozycji współczesne zdjecia 237D - może tylko "zagubiły się" gdzieś na dysku
Inna ciekawostka - pan Dobiesław Wieliński z kolei jest przekonany, i wszędzie prezentuje ten poglad, że 237D pozostał tylko "prototypem" i nie był wdrożony do produkcji. Prezentacja zdjęć kilkunastu różnych egzemplarzy z rozmaitych części kraju nic nie zmienia, to "prototyp"
---------------------------------
jacus_57 pisze:
Ten Tarpan to coś dla mnie
(...)
Co powiecie o tylnych lampach?
No, lampy to akurat już jakaś późniejsza przeróbka, na 100% poza fabryką.