Dzisiaj jest 21 grudnia 2024, 17:21


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: 28 listopada 2023, 21:02 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 18 września 2019, 21:00
Posty: 74
Pojazd: Nysa 522 Towos 1990
Witam. Jakie paliwo będzie najlepszym rozwiązaniem jak wycofają 95 E5.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 listopada 2023, 19:12 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5092
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Sądzę, że 95 E10, co najwyżej będzie trzeba częściej wymieniać membranę pompy paliwa i gumowe przewody... Jak będzie nam się paliwo gotować w pompie lub gaźniku to będzie trzeba oleju trochę dolewać

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 listopada 2023, 21:28 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 18 września 2019, 21:00
Posty: 74
Pojazd: Nysa 522 Towos 1990
Czyli będzie szkodziło i psuło nasze skarby..


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 30 listopada 2023, 12:24 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 grudnia 2013, 09:31
Posty: 780
Lokalizacja: Zator
Pojazd: Żuk A15 1970
W zamierzchłych czasach lało się standardowo na zimę denaturat do baków (może nie w takich ilosciach) i nie kojarzę, żeby były jakieś skutki uboczne. Ja myślę, że większy problem będą mieć użytkownicy nowszych sprzętów jezdnych.

_________________
http://drewniany.wixsite.com/prl-auto-moto-mania


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 01 grudnia 2023, 09:31 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2010, 20:49
Posty: 725
Lokalizacja: śląsk
(Poczciwe forum na które zawsze można liczyć :lol: )

Cieszę się na ten temat, bo sam mam zagwozdkę czym to "nowe" paliwo się będzie objawiać w dłuższej perspektywie czasu ?

Nie jestem petrochemikiem, ale na moją logikę to 10% mieszanki czyli benzyny E10 będzie stanowić alkohol, który z czasem przy dłuższym nieużywaniu samochodu będzie odparowywać pozostawiając wodę w benzynie. Innym zagrożeniem, które dostrzegam , będzie większa suchość benzyny i potencjalne problemy z tym związane.

Mam sporo wątpliwości i pytań, dlatego liczę że w tym temacie będziemy się dzielić fachową wiedzą i poradami jak sobie radzić w tej nowej "eko" rzeczywistości.

Rozważałem dolewanie denaturatu, ale myślę , że to tylko zwiększy udział alkoholu w mieszance paliwowej .

Pewnym sugerowanym rozwiązaniem jest tankowanie benzyny Pb98, w której dodatek bio etanolu ma pozostać na dotychczasowym 5% poziomie . Ale zastanawia mnie kwestia oktanowości takiego paliwa. Czy nie trzeba będzie korygować ustawienia kąta wyprzedzenia zapłonu i czy w naszych samochodach wystarczy jeszcze na to skali :-) ?

Nieco więcej teorii można znaleźć w tym artykule: https://www.hechtpolska.pl/Tema/Wiosna/Jak-zapobiec-uszkodzeniom-technologicznym-przez-biopaliwo

Znalazłem też w internecie różne metody na pozbywanie się wody z benzyny. Najbardziej rozsądną wydaje się stosowanie modyfikatora Oilsyn Petrol Power DNA, którego 1000ml wystarcza na 500 l paliwa . Nie stosowałem tego jeszcze więc chętnie poznam opinie na jego temat.

Poniżej strony , które proponują rozwiązania w tym temacie :
https://pl1.wikicell.org/quitar-el-etanol-de-la-gasolina-9193
https://www.forte-nwe.pl/woda-w-benzynie
https://sklep.archoil.pl/produkt/oilsyn-petrol-power-dna/
https://mrcleaner.pl/dodatki-do-paliwa/oilsyn-petrol-power-dna-modyfikator-do-benzyny-500ml?gclid=EAIaIQobChMIstSlgeXtggMVOjoGAB0ZYA6xEAQYBiABEgLDNPD_BwE

_________________
http://www.youtube.com/user/lbs5
Szukaj mnie w garażu - nie na Facebooku.

https://m.youtube.com/watch?v=wli5IT0WtXU


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 01 grudnia 2023, 21:44 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2070
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
ludzie, bez przesady. pierwsze warszawy jezdzily na mieszaninie bb lub bab(benzol benzyna lub benzol-benzyna-alkohol) zanim jeszcze nawet etylina byla(do~ 56r). i jezdzily.
do paliwa juz dają oficjalnie od ponad 20 lat 5% etanolu(w praktyce wiecej). a z gotowaniem paliwa jest klopot , ale nie z powodu alkoholu tylko eterów dodawanych jako dodatek przeciwstukowy, bo one wrzą w 30-40C.
wieksza zawartosc alk z posród wielu zalet jak obnizenie temperatury w komorze spalania i toksycznosci spalin ma jedną wadę- zwiekszenie korozyjnosci, co w ostatnich 2 latach juz sie nasililo-nowe baki korodują.
to paliwo tak naprawde juz jest od jakiegos czasu na stacjach. jak przychodzą karty partii produktu na stację to bywalo i 12% etanolu czy biodiesla tylko kowalski o tym nie wiedział

rada na to dodawac np motul fulel stabiliser albo cos takiego, zwłaszcza do silników2t i tych które malo jezdzą. zabezpiecza przed korozją, starzeniem paliwa i rozwarstwieniem mieszanki.

mlodszym przypomne jaki dramat i dyskusje wywolalo wycofanie etylin, pozniej uniwersalnej 95.
ze zawory rura wydechową wylecą z gniazdami, ze sie wszystko zatrze i wogole

byly i sa jescze dodatki potasowe do niby ochrony miekkich gniazd zaworowych ale czy ktos je leje i pamieta o nich? jakos graty jezdza i jezdzily, nawet i na lpg-które spala sie dlugo i wysoka temperaturą, i nic się nie działo-chyba ze ktos zaniedbal regulacje zaworów, albo inna obslugę.

pod koniec lat 90 pamietam na stacjach bywała etylina 94A o zawartosci własnie 10% alkoholu i wszystkie parchy jezdzily bez klopotu.

jedynie mozna spróbowac z regulacja skladu mieszanki-alkohol ma mniejszą wartosc opałową ale 10% to nic

pamietajcie ze motocykle zuzlowe jezdzą na m100-100% metanolu z kolei i tam dzięki niemu uzyskuje sie doładowanie ciezarowe-silnie parujący alkohol odbiera cieplo z częsci typu zawory i schładza tak ze gestej i chlodnej mieszanki w cylindrze miesci się duuuzo więcej, poza tym chroni dzieki temu przed wypalaniem.

wtrysk alkoholu czy wody stosuje się do silnie obciazonych i doladowanych silników, efekt zadziwiajacy:) bylo to juz nawet w ciezarówkach skody czy tatry w latach 50tych

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 stycznia 2024, 17:55 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 20 stycznia 2024, 17:53
Posty: 1
sam jestem w tym samym problemie... niby w rejestrze podają, że mogę ale jakoś się obawiam i chyba mimo wszystko zostanę przy 98


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 stycznia 2024, 22:54 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2070
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
bez obaw. 98 to dluzszy czas oddzialywania plonmienia i przewlwkle spalanie-przegrzewanie. kiedys byla e86 i jakos na tym syfie jezdzily, zywic i opilkow bylo od groma po niej, poklejone swiece itp... nie ma co porownywac
memebrany w pompach twardnialy co i rusz a sitka ciagle zapychaly....

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net