Dzisiaj jest 17 czerwca 2025, 21:06


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: 19 czerwca 2009, 13:01 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5105
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Witam!
Mam kolejne pytanie z serii "głupich". Mianowicie: Jak sprawdzić, czy serwo działa i czy działa dobrze?

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 19 czerwca 2009, 16:45 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Najprościej...

Wsiadasz do auta kładziesz nogę na hamulcu, odpalasz.
Jak po odpaleniu noga sama opada to znaczy serwo działa.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 27 czerwca 2009, 21:19 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 czerwca 2009, 15:06
Posty: 30
Lokalizacja: Warszawa Zachód
Dołączę swoje pytanie w temacie bo jest pokrewne. Pada mi serwo, najprawdopodniej ten zaworek za membraną bowiem czasem serwo działa a czasem mam pedał beton bez wyraźnej reguły. Pytałem o cenę serwa i w swoim sklepie usłyszałem coś ponad 240zł. Czy serwo od starszego Poloneza pasuje do Nysy 522T '91? Jeśli tak to czy jest dokładnie takie samo czy czymś się różni? Chodzi np. o takie serwo http://moto.allegro.pl/item664012698_se ... y_typ.html Bardzo proszę o pomoc. W środę ruszam w trasę i wolałbym nie zgadywać czy będę miał wspomaganie czy też nie :)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 27 czerwca 2009, 21:25 
powinno pasowac z tego co widze na fotkach aukcji. Zaryzykuj do odwaznych swiat nalezy :) na 97% pasuje niewidac strony tylnej ale serwa niezaleznie jakie to by niebylo dzialaja na tej samej zasadzie , to mozesz kupic wyglada na nysa zuk i poldek stary typ.


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 27 czerwca 2009, 21:33 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 czerwca 2009, 15:06
Posty: 30
Lokalizacja: Warszawa Zachód
Dzięki za szybką odpowiedź :) Właśnie też mi się wydaje że pasuje dlatego pytam bo 90zł to nie 240zł. Zastanawiam się tylko czy np. nie jest tak że serwo wizualnie takie samo ale ma inne parametry dynamiczne. Chociaż o to bym specjalnie polskich konstrukcji nie podejrzewał więc chyba się szarpnę na to serwo, ale jakby ktoś miał jakieś doświadczenia lub wiadomości to chętnie wysłucham.

pozdrawiam i jeszcze raz dzięki


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 28 czerwca 2009, 00:02 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2848
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Serwo jest takie samo, jedynie na bolcu, który wchodzi do pompy, reguluje się inną wielkość luzu (teoreycznie przynajmniej) :wink:


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 28 czerwca 2009, 00:16 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 czerwca 2009, 15:06
Posty: 30
Lokalizacja: Warszawa Zachód
Dziwny Mag, czyli jak kupię serwo od Polda takie jak na aukcji powyżej to nie będzie problemów żadnych? :)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 28 czerwca 2009, 08:58 
odpowiem za dziwnego maga on moze odpowiedziec ,krotko PRZED POLNOCA , LUB PO POLNOCY taki kot z niego :D tak pasuje dziwny mag ma na mysli ( ustawienie dlugosci na ciegle sterujacym serwem patrz rys. na dole , kliknij w obrazek bedzie XXL), to musisz wtedy tak ustawic zeby na wylaczonym silniku miec luz na pedale hamulca dobre 3 cm , najlepiej badac noga siedzac w aucie , ten luz jest ci potrzebny inaczej jak wlaczysz silnik i serwo bedzie aktywne podcisnieniowo , to moze jezeli niema luzu ci naciskac na pompe hamulcowa w tym momencie beda juz lekko hamowac twoje przednie hamulce , ten bolec co wychodzi z serwa ustawia sie na minimalnie 8,5 cm , niestresuj sie w pierwszym momencie tymi 8,5 cm wazny ten luz przy wylaczonym silniku na pedale hamulca 3 cm i masz pewnosc ze jest ok :wink:

Obrazek


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 28 czerwca 2009, 12:48 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 czerwca 2009, 15:06
Posty: 30
Lokalizacja: Warszawa Zachód
Dzięki bardzo nysanek! Pewnie z braku czasu zlecę to mojemu nyso-mechanikowi, on ogarnie temat :) Najważniejsze że mogę mieć serwo za 90zł a nie za 240 i przy hamowaniu będę mógł ufać mojej Balbinie.

jeszcze raz dzięki wszystkim za pomoc.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: hamowanie...
Post: 28 czerwca 2009, 17:02 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 listopada 2008, 12:49
Posty: 59
Lokalizacja: Mazowieckie
Moim pierwszym pojazdem na czterech kołach z silnikiem był stary dobry fiacik 125p kombi i przy prawie kazdym hamowaniu ufałem...
"Ufff... udało się..." :oops:
nawet z nowym serwem lepiej zostaw sobie trochę mijsca z przodu :D

_________________
n - 59


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 28 czerwca 2009, 17:27 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 czerwca 2009, 15:06
Posty: 30
Lokalizacja: Warszawa Zachód
eb_eb, to wiadomo. Nawet jak jeżdżę codziennymi samochodami, które są w niebanalnym stanie technicznym bo przywiązuję do tego sporą wagę to zostawiam sobie trochę zapasu, a jeżdżąc Nysą wiadomo, że jest go więcej. Z tym, że jak serwo czasem jest a czasem go nie ma to niepewnie się jeździ bo czasem zaczynasz hamować a skutków jakoś nie widać, a czasem przód nurkuje i pasażerom latają głowy.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net