Dzisiaj jest 26 kwietnia 2018, 17:47


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 84 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna
Autor Wiadomość
Post: 27 stycznia 2014, 10:07 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1015
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Przecież macie typowe gotowe rozdzielacze zapłonu i cewki do żuka/nysy,więc po co kombinować?W każdym żuku po 91 roku to powinno być niby.Zapłon elektroniczny przystosowany z poloneza.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 stycznia 2014, 12:50 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 4620
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław
Pojazd: Nysa 522T 1990
Ale w Nysie elektroniczny rozdzielacz się nie mieści w komorze (jest zwyczajnie za duży), poza tym, chciałbym, jak pisałem zachować maksymalną oryginalność, bez montowania wielkich modułów zapłonowych, kilku cewek itd. Dlatego moduł kolegi najbardziej do mnie przemawia, będzie dyskretny, aparat zostaje stary, cewka zostaje stara i przede wszystkim jedna.
W Żuku to jasne, że lepiej zamontować elektroniczny aparat, tym bardziej, że fabrycznie w żukach, jak piszesz w latach 90tych montowali te aparaty. :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 stycznia 2014, 13:08 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1015
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
A to przepraszam,nie pomyślałem.Faktycznie,w nysie miejsca ubogo.Człowiek do żuka przyzwyczajony to myśli,że tak wszędzie jest. :wink: Ale żeby nie było,to w żuku andoria,żeby pompę wtryskową wyjąć,to też jest super dojście :? nawet nie chcę zgadywać,,jak by to w nysie było fajnie.Nawiasem mówiąc,to w lublinie niewiele lepiej,niż w nysie.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 stycznia 2014, 13:45 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 4620
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław
Pojazd: Nysa 522T 1990
A, że tak pociągnę Off Top, to w Nysie dieselki też montowali sporadycznie :) Nie zazdroszczę nikomu :P

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 stycznia 2014, 13:54 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1015
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Wiem wiem "były próby" ale andoria była zbyt potężna do nysy,no i te drgania.Do tego auta to raczej coś miękko pracującego i niedużego.Dzisiejsze silniki z ery downsizingu były by idealne,bo dzięki mocom ,jakie rozwijają,to wystarczył by najzwyklejszy turbodiesel o niedużej pojemności.Wytrzymałość takiego silnika,to już inna sprawa.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 lutego 2014, 16:20 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 lutego 2014, 10:15
Posty: 250
Czy elektroniczne aparaty zapłonowe do żuczków są gdzieś do dostania. Albo przynajmniej dokumentacja, sugestie co mogą mieć wspólnego z aparatami do innych aut np. polonezowskimi?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 marca 2014, 19:23 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 września 2012, 19:52
Posty: 67
Lokalizacja: Koszalin
Pojazd: 522 '90
Trochę to trwało ale płytki PCB przyszły i całość jest przetestowana. Układ ziała bez zarzutu w mojej Nysce.
Gdyby kogoś interesowało to mam 4 płytki wolne.
Dla forumowiczów mogę oddać po 10zł/szt (bez elementów) żeby mi się chociaż na przesyłkę zwróciło:)
Nie trzeba stosować tak drogiego tranzystora jak ten (35zł) chociaż ten ma niebywałą zaletę: nie wymaga radiatora.
Wszystko jest opisane w moim artykule na stronie nysateamu.
Jedno na co trzeba uważać to NIE przykręcać tranzystora bezpośrednio do blachy (potencjał na obudowie tranzystora) tylko przez podkładkę izolacyjną. W przeciwnym wypadku uszkodzimy tranzystor.


Załączniki:
Komentarz: Gotowy moduł
modul2.jpg
modul2.jpg [ 58.06 KiB | Przeglądany 3032 razy ]
Komentarz: Gotowy moduł
modul.jpg
modul.jpg [ 62.5 KiB | Przeglądany 3032 razy ]

_________________
Nysa sposobem na życie:)
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 marca 2014, 19:59 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 4620
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław
Pojazd: Nysa 522T 1990
Chcę dwie takie płytki :) Uzgodnimy co i jak przez maila :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 maja 2014, 18:08 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 4620
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław
Pojazd: Nysa 522T 1990
No więc doszły dwie takie płytki od Sebastiana, postanowiłem jednak upakować to dyskretnie w Żuku/Nysie (Jeden moduł będzie w Żuku, którym jedziemy do Maroka, drugi w mojej Nysie).
Za idealny pojemnik na moduł posłużył mi przekaźnik.

Poćwiartowawszy zatem ów przekaźnik...
Załącznik:
resized__MG_6265.jpg
resized__MG_6265.jpg [ 129.62 KiB | Przeglądany 2924 razy ]

Załącznik:
resized__MG_6266.jpg
resized__MG_6266.jpg [ 118.52 KiB | Przeglądany 2924 razy ]

Załącznik:
resized__MG_6267.jpg
resized__MG_6267.jpg [ 100.24 KiB | Przeglądany 2924 razy ]


.. mogłem stwierdzić, że płytka z elementami zmieści się w nim idealnie :)
Załącznik:
resized__MG_6270.jpg
resized__MG_6270.jpg [ 78.46 KiB | Przeglądany 2924 razy ]

Załącznik:
resized__MG_6271.jpg
resized__MG_6271.jpg [ 88.21 KiB | Przeglądany 2924 razy ]


Zlutowałem więc co trzeba...
Załącznik:
resized__MG_6286.jpg
resized__MG_6286.jpg [ 83.25 KiB | Przeglądany 2924 razy ]


I upchałem wszystko w puszce przekaźnika:
Załącznik:
resized__MG_7393.jpg
resized__MG_7393.jpg [ 147.53 KiB | Przeglądany 2924 razy ]

Załącznik:
resized__MG_7395.jpg
resized__MG_7395.jpg [ 135.15 KiB | Przeglądany 2924 razy ]


Całość tak się prezentuje, jeszcze nie testowałem, na dniach może zamontuję w Żuku to zdam relację. U Sebastiana wszystko działało, więc, jeśli dobrze zlutowałem, a tak mi się wydaje, to powinnno być git. Niestety w sklepie nie mieli przekaźnika z czterema wyjściami, więc masa jest na kablu wyprowadzona, na końcu będzie końcówka O-kształtna, żeby można od razu przykręcić pod śrubą przekaźnika. Czekam jeszcze na przekaźniki od Parzusia, może będą miały, jak oryginały 4 wyjścia, to wtedy zlutuję drugą płytkę i tam wsadzę. :)
Załącznik:
resized__MG_7396.jpg
resized__MG_7396.jpg [ 131.49 KiB | Przeglądany 2924 razy ]

Załącznik:
resized__MG_7398.jpg
resized__MG_7398.jpg [ 132.33 KiB | Przeglądany 2924 razy ]


Idea była taka, by jak najmniej było widać zmian. Z racji tego, że do modułu konstrukcji Sebastiana nie trzeba stosować niskorezystancyjnej cewki, zostaje jedna, stara, dalej, z racji tego, że kupiłem ów drogi tranzystor niewymagający w tym układzie radiatora - układ może być mały, co pozwala go upakować w puszkę po oryginalnym przekaźniku, co sprawia, że dodatkowy przekaźnik zdecydowanie mniej rzuca się w oczy niż wielki amelininowy moduł zapłonowy z radiatorem i często drugą cewką :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 czerwca 2014, 20:00 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2721
Lokalizacja: EU
ja mam ten modul GL 200 zamontowany juz 5 rok zdaje sie, do tego cewka zelmot polonez elektronik niepamietam oznaczenia 4224 chyba takie oznaczenie ma , od tamtej pory niewymienialem przerywacza !!! dzisiaj sprawdzalem szczeline na przerywaczu jak ustawilem kiedys tak nadal mam 0,40 :wink: dodatkowo polecam pod kowadelko przerywacza posmarowac smar miedziany odporny na wasokie temperatury przez to 0 zuzycia kowadelka :wink:

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 lipca 2014, 09:28 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 września 2013, 10:59
Posty: 75
Lokalizacja: Podkarpacie
Witam. ja bym sie pisał na taką płytke _jesli jeszcze coś zostało.. Co prawda jako biolog, mało co z tego rozumie_co wiecej, chciałem sie dowiedziec ale nistety stronka z NysaTeam o budowie tego patentu_wygasła..

Kolega Marian ma juz pewnie dośc moich pytań_ale zaryzykuje heh, widze ze upchałes to ładnie w przekazniku_który własnie miałem zamiar kupic nowy, bo brzeczało mi pod skrzynka bezpieczników....stąd moga być te moje problemy ze światłami

i tu pytanie laika-skoro tam upchałes-to co z przekaznikiem?
:? bo jak rozumie ten patent ma pomagać w rozruchu..

GL-100 działa na tej samej zasadzie co ten patent?

_________________
Ze spółdzielczym pozdrowieniem!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 lipca 2014, 15:44 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 4620
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław
Pojazd: Nysa 522T 1990
Bez przesady, ale niektóre rzeczy można po prostu wyczytać na forum lub stronie :)
Co do przekaźnika - jest to jakby osobna, nowa pucha, która monujesz w samochodzie, obok fabrycznych przekaźników. Przekaźniki potrzebne, bez nich ciężko :) Są bez problemów dostępne.
Tak, ma pomagać nie tylko w rozruchu, ale w lepszej iskrze. Działa podobnie co GL-100, czy GL-200. Jego zalety, dla mnie:
-może działać na starej cewce wysokorezystancyjnej
-nie potrzebuje radiatora z tym dużym, drogim tranzystorem (35zł bodajże)
-jest mały i można upchać w puszce po przekaźniku, a nie sterczy wielki aluminiowy radiator od GL-100 czy GL-200. Ale z grubsza, tak, zasada działania ta sama.

Aha, no i on jest do zapłonów stykowych. Do żukia można kupić taki bezsytkowy, nowy elektroniczny aparat zpałonowy, cewka niskorezystancyjna, moduł (też nieco inny, GL 118 chyba albo APE 05) i wio. Ale pod maskę Nysy się nie mieści. Wiele w tym temacie zostało już napisane o elektronicznyuch zapłonach, :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 lipca 2014, 17:49 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 września 2013, 10:59
Posty: 75
Lokalizacja: Podkarpacie
ymmhm, dzieki za wyjasnienie i całą treść tematu w pigułce:) _ zbiłeś mnie z pantałyku :D tą zaadoptowaną puszką po przekazniku hehe :D Teraz tylko musze to coś zdobyć i wniknąc jak i gdzie to podpiąć.
Elektronicznych zukowych niechce kupowac, za duzo tego dobrego heh.

_________________
Ze spółdzielczym pozdrowieniem!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 sierpnia 2014, 09:50 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 września 2012, 19:52
Posty: 67
Lokalizacja: Koszalin
Pojazd: 522 '90
Faktycznie stronka wygasla ale mam mam przy sobie (a wlasnie tulam sie Nyska z tym modulem po Azji) oryginal artykulu, ktory tam umiescilem wiec jesli chcecie moge zamiescic .docx (oczywiscie prosze o wyrozumialosc w kwestii czasu bo rzadko mam neta).

Co do wysylki plytki to moge ewentualnie kogos w domu poprosic moze znajda;D

_________________
Nysa sposobem na życie:)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 sierpnia 2014, 09:59 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 4620
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław
Pojazd: Nysa 522T 1990
Wyślij mi na maila, to zamieszczę:)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 84 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net