Dzisiaj jest 22 grudnia 2024, 11:53


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 17 grudnia 2013, 09:19 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2836
Lokalizacja: EU
to uszczelnienie na sznur jest miejscem do przecieku oleju , takie rozwiazanie w tym silniku i w innych zachodnich tez , ja sie z tym pogodzilem , kropla oleju jest zawsze widoczna :wink: odkad silnik zalewam tym castrolem high mileage jest znacznie lepiej :wink:

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 17 grudnia 2013, 11:17 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 12 listopada 2013, 00:13
Posty: 33
Lokalizacja: Niedźwiedź
Pewnie tak, bo świadczyć o tym może nacięcie u dołu osłony koła zamachowego na ewentualny odpływ oleju. Ale to też nie do końca musi być prawdą, gdyż brak otworu w osłonie w przypadku zużycia i rozszczelnienia się sznura podczas normalnej eksploatacji spowodowałby zebranie się oleju pod kołem zamachowym i ewentualne zalanie sprzęgła.
Ja nabyłem Lotos Special 20W 40, niby to nie Castrol czy Mobil, ale zobaczymy czy w porównaniu do Lotosa 15W 40 przecieki się zmiejszą.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 17 grudnia 2013, 18:52 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2836
Lokalizacja: EU
wlasnie kazdy mechanik PRL wiertarka robil dziurke w tej oslonie zeby mógl olej wykapywac :twisted:

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 18 grudnia 2013, 13:20 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 września 2012, 19:52
Posty: 67
Lokalizacja: Koszalin
Pojazd: 522 '90
Ja kupiłem sznur w sklepie z częściami do Mercedesów. Kilkanaście zł. Jak będziesz miał problem z tym u siebie, to w Koszalinie coś mogę jeszcze namierzyć, bo to też pomału towar deficytowy.

Co do oleju 20W40, to nie nastawiałbym się na znaczną redukcję wycieków, ponieważ 20W informuje o dolnym indeksie lepkości, czyli olej jest gęstszy w niskich temperaturach, natomiast przy rozgrzanym silniku gęstość będzie taka sama jak 15W40.
To tyle z teorii a z praktyki to sam zalałem taki rok temu do UAZa i nie widzę różnicy - nadal cieknie jak ciekło.

_________________
Nysa sposobem na życie:)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 19 grudnia 2013, 09:03 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2836
Lokalizacja: EU
kiedys starszy mechanik mi powiedzial ,ze jak wlejesz olej to miej, na bagnecie 3/4 troche powyzej polowy , jak nalejesz do pelna to beda wieksze przecieki , i tak tez jest. A ten Castrol high mileage 15W40 jest dla silników które lubia przeciekac

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 19 grudnia 2013, 19:20 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 12 listopada 2013, 00:13
Posty: 33
Lokalizacja: Niedźwiedź
SQ1SGB
Cytuj:
Co do oleju 20W40, to nie nastawiałbym się na znaczną redukcję wycieków, ponieważ 20W informuje o dolnym indeksie lepkości, czyli olej jest gęstszy w niskich temperaturach, natomiast przy rozgrzanym silniku gęstość będzie taka sama jak 15W40.


No niestety, Lotos 20W40 już kupiony :/ . Samochodem jeżdżę głównie w sezonie letnim i też pod tym względem wybierałem olej.
Czyli, większą lepkość oleju w wysokich temperaturach wskazuje druga liczba w oznaczeniu, np. 15W40, 15W50, 14W60 ... ?
A więc dla mnie bardziej odpowiedni byłby olej o symbolu chociażby 15W50 niż ten co kupiłem - 20W40.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 19 grudnia 2013, 19:23 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 12 listopada 2013, 00:13
Posty: 33
Lokalizacja: Niedźwiedź
Cytuj:
< nysa - service >
wlasnie kazdy mechanik PRL wiertarka robil dziurke w tej oslonie zeby mógl olej wykapywac Twisted Evil


Dziwne, bo u mnie to na fabryczne nacięcie wygląda :wink:


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 19 grudnia 2013, 21:36 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 września 2012, 19:52
Posty: 67
Lokalizacja: Koszalin
Pojazd: 522 '90
Cytuj:
Czyli, większą lepkość oleju w wysokich temperaturach wskazuje druga liczba w oznaczeniu, np. 15W40, 15W50, 14W60 ... ?
A więc dla mnie bardziej odpowiedni byłby olej o symbolu chociażby 15W50 niż ten co kupiłem - 20W40.

Tak.
Ale żeby to udowodnić trzeba popatrzeć w karty charakterystyk tych olejów.
Na stronie Lotosu podana lepkość kinematyczna oleju 15W40 w temp. 100ºC to 13,5-16,3,
natomast 15W50to 18,5, więc olej ten w wyższej temperaturze jest po prostu gęstszy.
Szukałem kart 20W40, ale Selektol chyba nie ma takich danych. Tak samo jak nie wiadomo jakie klasy jakościowe on spełnia bo nie są podane.

_________________
Nysa sposobem na życie:)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 20 grudnia 2013, 20:08 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 12 listopada 2013, 00:13
Posty: 33
Lokalizacja: Niedźwiedź
Ten co mam to Lotos Special 20W40, ale też nie odnalazłem specyfikacji na stronie Lotosu.

Jest za to LOTOS City Standard 20W-50 o lepkość kinematycznej w temp. 100ºC : 16,3-21,9 klasa jakości - SF/CD, czyli raczej do starszych silników. I myślę, że byłby odpowiedni, tylko jak do tej pory nie pamiętam żeby mi wpadł w oko w żadnym sklepie. :?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 20 grudnia 2013, 21:30 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2836
Lokalizacja: EU
Chłopak z Niedźwiedzia pisze:
Cytuj:
< nysa - service >
wlasnie kazdy mechanik PRL wiertarka robil dziurke w tej oslonie zeby mógl olej wykapywac Twisted Evil


Dziwne, bo u mnie to na fabryczne nacięcie wygląda :wink:



trafialy sie tez bez otwora :)

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 05 marca 2016, 00:53 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 16 stycznia 2016, 22:33
Posty: 147
Lokalizacja: Żabia Wola - Bartoszówka
Pojazd: Żuk A15 1969
Odświeżam bo nie znalazłem podobnego tematu.
Zdjęcie miski bez problemu,. tylko odkręciłem osłone sprzegłą, korbowód 1 cyl ustawiony odpowiednio i po uchyleniu trzeba zluzować śrubę od smoka zeby go trochę obrócić i tu pierwszy zong - nie byla dokręcona:
Czy to mogło być przyczyną słąbego ciśnienia oleju może?
Kilka pytań do znawców jeszcze:
Co to za dynks po prawej stronie miski - nachylona do przodu rurka i wkręcona długa śruba
Czy śruby korbowodow powinny być zabezpieczone zawleczką, drutem? U mnie nie były i w ogóle to słąbo były przykręcone, dociągnołem.
Te czwórki i sznur łojowy gdzie - może wypatrze jutro bo po dziś nocy kończyłem...

Ogólnie to mój silnik wygląda jakby któś robił remont ale nie do końca i potem na szybko poskłądał i już nie dał rady odpalić, potem żuk styał lat kilkanaście....
Walcze

A i otworu w osłonie sprzęgłą nie ma, to wywiercić?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 05 marca 2016, 02:10 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2845
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Klamot pisze:
Co to za dynks po prawej stronie miski - nachylona do przodu rurka i wkręcona długa śruba

Miska do starego typu filtra oleju - gdzie filtr stanowił osobną puszkę do i z której olej wedrował długimi przewodami gumowymi - masz po prostu zaslepione wejście od takiego przewodu.

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 marca 2016, 22:19 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2070
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
śruby nie powinny być z zawleczkami-tam nawet otworów na nie brak.
a na cisnienie- wytarte panewki wałka rozrządu, zapchany smok, porysowany dekiel pompy oleju.
od lotosa speciala 20/40 z daleka-zaszlami silnik w 30tyśkm, staje od niego klawiatura i generalnie silnik szybko się zuzywa. jak chcesz po taniości-wlej orlen Lubro 20w/50, duzo lepszy olej albo orlen platinium classic 20w/50, jescze lepszy, oba za grosze.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 marca 2016, 23:00 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 16 stycznia 2016, 22:33
Posty: 147
Lokalizacja: Żabia Wola - Bartoszówka
Pojazd: Żuk A15 1969
Dzięki. Ciśnienie oleju wróciło po wymianie pompy oleju /regeneracja zestawem z all... za 35 zł/ Stare zęby pompy były wytarte mocno. Może przyczyną był niedokręcony smok...Mam nadzieję że panewki będa ok. Teraz ciśnienie 4-5, po ugrzaniu 2-3 i po zgaszeniu baaardzo powoli schodzi. Fajnie że jesteś :)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 marca 2016, 20:23 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2070
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
no to wzorcowe parametry masz:)

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net