Dzisiaj jest 19 czerwca 2025, 08:52


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 110 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna
Autor Wiadomość
Post: 13 sierpnia 2015, 19:31 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2102
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
chodziło mi umownie o "rzadszy" zimowy indeks. generalnie mniej siada w ukropie ale i mniej gęstnieje w zimie.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 sierpnia 2015, 19:59 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2864
Lokalizacja: EU
silnik zuka diesla jest spasowany z wiekszym luzem , starsza technika poprostu , takie silniki sa wdzieczne jak zaleje sie je gestym olejem , tak samo S-21 , Liqui Moly Classic SAE 20W-50 HD do diesla i benzyniaka starszej generacji.

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 sierpnia 2015, 21:31 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Jeśli gęstszy to znaczy SAE 50 zamiast SAE 40 (to co jest na końcu oznaczenia)?

Producent do S-21 przewidywał 10W30... czyli SAE 30 i marność wskaźnika taka jaka była dostępna wówczas
Do 4C90 producent zalecał 10W40 (ew. 15W40) czyli SAE 40 i j.w.

Zatem jeśli poczęstujemy silnik 4C90 nowoczesnym minerałem 10W40 to będzie szczęśliwszy niż gdybyśmy mu lali tego Luxa z dawnych lat. S-21 oczywiście 10W30...
Jeśli dla 4C90 dobierzemy półsyntetyk 5W40 to jego radość będzie jeszcze większa.
A jeśli zrobimy remont generalny z bardzo precyzyjnym myciem magistrali i wału korbowego to będziemy mogli sprawić Andorii syntetyk 0W40 - to będzie dla niej rozkosz i mroźną zimą i upalnym latem.

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 sierpnia 2015, 07:19 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Panowie, wymieniłem olej na Total 15w40
Ciśnienie oleju lepsze. Nie mniej jednak mam engine w bardzo dobrej kondycji muszę przyznać.

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 maja 2016, 21:21 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
zokolic pisze:
Panowie, wymieniłem olej na Total 15w40
Ciśnienie oleju lepsze. Nie mniej jednak mam engine w bardzo dobrej kondycji muszę przyznać.



Sam siebie zaczytuje. Szlag by to trafił. Nie wiem, nie ma smarowania na klawiaturę, czy jak?

Niby chodzi i odpala, ale jakoś głośniej chodzi. Trochę mechanicznie. Może to luzy zaworowe, nie wiem.

Ciśnienie oleju na rozgrzanym wchodzi na czerwone.
Dodam gazu i skacze z czerwonego na max 0,2.

Szykuje mi się remont?

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 maja 2016, 06:45 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1213
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Natrysk oleju na klawiaturę jest za pomocą takich małych otworków w nasadzie głowicy i jak by go nie było, to by Ci zaczęło niemiłosiernie piszczeć.Ja tak miałem, gdy mi się jeden otworek zatkał.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 maja 2016, 09:40 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Ciśnienie minim 1 atmosfera. Jeden z bojowników pisał coś o zaworku/membranie w filtrze. O co dokładnie chodzi, jeśli mamy uszkodzony taki zaworek?

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 maja 2016, 09:48 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Jest taki zaworek w filtrze... ale ten zaworek to taki zawór bezpieczeństwa dla wkładu filtrującego. Po prostu jeśli wkład masz zapchany to zaworek się otwiera i puszcza olej bokiem z pominięciem wkładu filtrującego.
Jest to działanie zgodnie z zasadą lepszy brak filtrowania niż brak smarowania.

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 maja 2016, 10:47 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Ochłonąłem, i przemyślałem. Ciśnienie ma. Niskie, ale ma. W jelczu ciśnienie maiłem 1atmosferę na wolnych a powinien mieć 4. ;)

Stuki na górze silnika - stuki zaworowe.
Najpierw zacznę od zmiany oleju. 15w50 4000 Motula, jak radził Strucelsw.

Zobaczymy... Jak mi kopyto wystawi, jak pragnę szczęścia...

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 maja 2016, 16:56 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 listopada 2015, 09:31
Posty: 322
Pojazd: DMP Lublin 3324 Groszek
A nie przyspieszyłeś zanadto wtrysku? Bo coś mi się kojarzy, że brałeś udział w dyskusji o wpływie kręcenia pompą wtryskową na moc, trwałość i spalanie silnika? Hę? :)

_________________
pozdrrrawiam! :)
zbYszek http://www.zbychewka.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 maja 2016, 19:02 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2102
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
stuki w górze, to własnie od słabego ciśnienia-najwyżej, więc najtrudniej nasmarować. nie masz przypadkiem filtra oleju filtron? znajomemu tak się zawór anti drain w nim zaciął, że cisnienie nabijało pół minuty. zmieniłem olej i filtr i pomogło. moze być zacięty zawór by-pass o którym pisał Phinek-jest albo w filtrze albo w pompie albo ten przelewowy ograniczajacy ciśnienie na zimnym motorze. przy byle jakich filtrach każda wersja możliwa.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 maja 2016, 19:04 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2102
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
zokolic pisze:
zokolic pisze:
Panowie, wymieniłem olej na Total 15w40
Ciśnienie oleju lepsze. Nie mniej jednak mam engine w bardzo dobrej kondycji muszę przyznać.



Sam siebie zaczytuje. Szlag by to trafił. Nie wiem, nie ma smarowania na klawiaturę, czy jak?

Niby chodzi i odpala, ale jakoś głośniej chodzi. Trochę mechanicznie. Może to luzy zaworowe, nie wiem.

Ciśnienie oleju na rozgrzanym wchodzi na czerwone.
Dodam gazu i skacze z czerwonego na max 0,2.

Szykuje mi się remont?


a to się nagle stało, po dłuzszym postoju, czy po trasie/ostrym pałowaniu? duzo na oliwie zrobiłeś?
ja bym zaczął od wykręcenia i wyczyszczenia tłoczkowego zaworu przelewowego. one często sie klinują w róznych autach, wystarczy mały wiórek albo lak z oleju i cisnienia nie ma,albo jak ostatnio w 206 1.4 ciśnienie oleju było 8bar i wysadzało olej oringiem filtra.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 maja 2016, 23:08 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Strucelsw pisze:
stuki w górze, to własnie od słabego ciśnienia-najwyżej, więc najtrudniej nasmarować. nie masz przypadkiem filtra oleju filtron? znajomemu tak się zawór anti drain w nim zaciął, że cisnienie nabijało pół minuty. zmieniłem olej i filtr i pomogło. moze być zacięty zawór by-pass o którym pisał Phinek-jest albo w filtrze albo w pompie albo ten przelewowy ograniczajacy ciśnienie na zimnym motorze. przy byle jakich filtrach każda wersja możliwa.


Stuki na bank to efekt braku wyregulowania zaworów, tak uważam.
Filtr mam filtron, ten pieprzony bubel. Coś musi być na rzeczy z tym filtrem.
Ciekawa sprawa, otóż. Auto po trasie 60 km miało fatalne ciśnienie w trasie. Zgaszony postał z jakieś 15 minut - ciśnienie grubo ponad ,02 MPa.
Mój ojciec też coś napomniał o tym filtrze i zaworkach. Sam silnik na sucho nie idzie. Olej nie ma nawet 3000 tysięcy. Wyprułem się z gotówki, ale jak tylko bozia finansowa da, zmieniam olej i filtr. Sędziszów, tak? Zobaczymy co mu tam wyjdzie.

Jakie ciśnienie na jałowym?

zbiegusek pisze:
A nie przyspieszyłeś zanadto wtrysku? Bo coś mi się kojarzy, że brałeś udział w dyskusji o wpływie kręcenia pompą wtryskową na moc, trwałość i spalanie silnika? Hę? :)


Zgadza się, brałem udział w tej dyskusji. Po tej rozmowie wróciłem, do cechów fabrycznych.


Tak szczerze? Zaczynam się zastanawiać, czy to faktycznie 15w40 było. Mi to wygląda na 10w40. Z bańki jak woda się leje. Może kiepski olej, co?

Wybaczcie te dywagacje.

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 maja 2016, 23:19 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
czy 15w40 czy 10w40 to oba są SAE 40 czyli lepkość będą miały podobną. 10 czy 15 to się będzie różnić tym na ile gęstnieją "na zimę" i rozlewają się po nagrzaniu.
Jeśli lało się jak woda, to mógł to być gorszy syf.

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 25 maja 2016, 17:15 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2102
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
tak jak Phinek pisze, na ciepło nie będzie róznicy. ale to o czym piszesz z tym spadkiem cisn po trasie to ewidentnie przypchany smok w misce. filtr sędziszów lub coś innego, jest np. oryginał perkinsa do agregatów i on jest zamienny z filtrem andorii, niecałe 30zł chyba.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 110 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net